י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

החוק הביומטרי: צילום נשים רק לפי ההלכה

אושר שינוי בחוק הביומטרי. במקום הנוסח הקיים ייקבע: "צילום נשים ייעשה תוך מגבלה של מצוות הדת, כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בשמירת הלכות הצניעות של נשים המכסות את ראשן"

החוק הביומטרי: צילום נשים  רק לפי ההלכה

אושר שינוי בחוק הביומטרי: בדיון אודות חוק המאגר הביומטרי, אישר הבוקר (ב) יו"ר ועדת המדע ח"כ מאיר שטרית, את ההסתייגות שהגיש ח"כ זבולון אורלב מהבית היהודי.

לאור התיקון, הרי שבמקום הנוסח הקיים ייקבע ש"צילום נשים ייעשה תוך מגבלה של מצוות הדת, כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בשמירת הלכות הצניעות של נשים המכסות את ראשן".

ח"כ אורלב אמר בעקבות קבלת התיקון: "אני מברך את יו"ר הועדה, ח"כ מאיר שטרית, כי תמך בשינוי החוק, כדי להסיר כל חשש של פגיעה בצניעותן של נשים".

יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר שטרית, פועל במרץ רב בשבועות האחרונים לקידום החוק הביומטרי.

על-פי הצעת החוק, כל תעודות הזהות והדרכונים של אזרחי ישראל ישודרגו ל'תעודות חכמות' שיכילו שבב אלקטרוני. בכך, יבוא הקץ לתופעת הזיופים.

אבל כדי לקבל את התעודות החדישות יידרשו האזרחים למסור טביעת אצבע ולעבור צילום של תווי פניהם. הנתונים יאוחסנו במאגר ביומטרי מיוחד, שישמש את רשויות המדינה לזיהוי ואיתור אזרחים בבואם לקבל שירותים כמו חידוש דרכונים או הנפקת תעודות זהות.

הדרישה לצלם את תווי הפנים הייתה כרוכה בהסרת כיסוי הראש מצד נשים. לאור זאת הגיש ח"כ זבולון אורלב את ההסתייגות - שאושרה.

על התכנית להנפיק לאזרחי ישראל תעודות ודרכונים 'חכמים' אין מחלוקת. כולם סבורים שהשבב האלקטרוני הוא הדרך המתאימה להתמודד עם מכת הזיופים של תעודות הפלסטיק. אבל מתנגדי החוק מבהירים כי ניתן לנפק תעודות חכמות גם בלי מאגר ביומטרי - שעלול להיות פרוץ לכל ולגרום להפללת אזרחים חפים מפשע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}