י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

השומרים שלא שומרים (שבת)

רשות הטבע והגנים ארגנה אירוע התרמה לגן אפולוניה, תוך חילול שבת מחפיר. ח"כ דוד אזולאי, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה: "אבדוק אם יהיה ניתן להפעיל סנקציות נגד רשות הטבע והגנים"

השומרים שלא שומרים (שבת)


בשבת האחרונה קיימו ברשות הטבע והגנים אירוע התרמה לגן אפולוניה שבמרכז הארץ, מצפון להרצליה, תוך חילול שבת מחפיר, למרות שאת המקום מממנת קרן של אמריקן אקספרס.

רשות הטבע והגנים היא הרשות שמפעילה את הגנים הלאומיים ותפקידה לשמור על הטבע, תוך כדי אכיפת החוק. הרשות הינה הגוף היחיד בישראל שיש לו סמכות אכיפה מלאה וכוח מיוחד לשמירה על הטבע.

גורמים שונים שנודע להם על קיום האירוע תוך חילול שבת

יושב ראש ועדת הפנים והסביבה של הכנסת ח"כ דוד אזולאי מש"ס שקיבל את המידע על קיום המופע המוני, תוך כדי רמיסת קדושת השבת על ידי גוף ממשלתי, אומר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "על קיום המופע בפארק אפולוניה שמעתי רק יום-יומיים לפני האירוע. ניסיתי לפעול לביטול האירוע, אולם בשל הסמיכות לאירוע, לא ניתן היה לעשות משהו. כיושב ראש הוועדה לאיכות הסביבה אני אבדוק אם יהיה ניתן להפעיל סנקציות נגד רשות הטבע והגנים.
בנוסף אפעל למען חיזוק חוק השבת ברשות הטבע והגנים".

תגובת רשות הטבע והגנים:

"האירוע שהתקיים לקראת צאת השבת באפולוניה ועד למטרות עליהם מופקדת הרשות על פי החוק.
האירוע נועד להעלות את המודעות בקרב באי האירוע לפעילות החינוכית הנעשית בקהילה בנושא 'ידיד החולות' מזה כחמש שנים. המופע התרמה נערך לקראת ערב שלא בשעות פתיחת
האתר הרגילות לקהל והתקיים בחסות קרן היעל. ההתרמה תעשה בימיםשלאחר מכן וכל הכנסותיה קדש
לפרויקט החינוכי".

קישורים:
גן לאומי אפולוניה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}