י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האימא הביתה - הילד יוצא מ'הדסה'

שופטת בית משפט השלום החליטה נגד עמדת המשטרה והפרקליטות: האימא תשוחרר למעצר-בית בביתה, עם ארבעת ילדיה. הילד החולה יעבור לבית חולים אחר. ערעור הפרקליטות נדחה

המשפחה חוזרת לימים היפים. צילום: רוטר
המשפחה חוזרת לימים היפים. צילום: רוטר

פרקליטות המדינה שערערה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד החלטת בית משפט השלום בעיר - לאפשר לאם לשהות במעצר בית בביתה, עם ארבעה מחמשת ילדיה - ספגה סטירת לחי מצלצלת, לאחר שהשופט המחוזי, רפי כרמל, דחה את הערעור.

במהלך הדיון הציע השופט כי האם תישאר במהלך השבת בביתו של העסקן הרב אברהם פרויליך, שם ריצתה מעצר בית במהלך השבוע האחרון, וכי ילדיה יוכלו לבוא לבקרה שם. השופט הציע גם כי הילדים יובאו ביום ראשון בבוקר לחקירת המשטרה - אבל פרקליטות המדינה לא קיבלה את ההצעה.

בעקבות כך דחה השופט את הערעור ושיחרר את האם לביתה.

היום (ו) בבוקר - יום לאחר מתן חוות הדעת המדהימה של ד"ר יעקב וייל - התחדש הדיון בבית משפט השלום בירושלים בהצעות הפשרה שהציעה השופטת שלומית דותן.

אתמול בערב, בתום דיון ממושך בבית משפט השלום, נקבע כי האם תחזור למעצר-בית אצל הרב אברהם פרויליך.

במהלך הדיון היום קבעה נשיאת בית המשפט, השופטת שלומית דותן, כי האם תשוחרר למעצר-בית בביתה, עם כל ילדיה, למעט הילד החולה - שיועבר לבית חולים אחר, לפי המקום בו תבחר המשפחה, ככל הנראה מדובר בבית החולים 'תל השומר'.

עוד קבעה השופטת, כי הילד לא יוכל לצאת מבית החולים אליו יועבר, ללא אישור של בית משפט. כמו כן, השופטת הודיעה כי לאם לא יתאפשר לראות את הבן המאושפז עד ל-5 באוגוסט (כשבועיים).

בנוסף כוללים תנאי השחרור של האם ערבות עצמית של 100 אלף ש"ח מצד האם ובנוסף תינתן ערבות של צד שלישי. כמו כן החליטה השופטת כי מבוגרים מבני המשפחה יהיו צמודים אל ילדי המשפחה בכל שעות היום.

לפי ההחלטה, ילדי המשפחה האחרים, טרם שובם הביתה כדי להתאחד עם האם, יבדקו על-ידי רופא. לאם יתאפשר לצאת לטיפולים וסידורים, בתיאום מראש.

לאחר החלטת השופטת ביקשה הפרקליטות לעכב את ההחלטה, לצורך הגשת ערר לבית המשפט המחוזי. השופטת הודיעה כי תעכב את שחרור האשה עד לשעה 14:00, לצורך שמיעת טענות הפרקליטות.

אך עוד קודם השעה 14:00 החליטה השופטת לאשר את השחרור, תוך שהיא מותחת ביקורת קשה על הפרקליטות על השימוש לרעה בחוות הדעת הפסיכאטרית של ד"ר וויל.

כאמור, בית המשפט המחוזי דחה את ערעור הפרקליטות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}