י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האברך המחלץ - במצב קשה

מנשה כליפא, האברך שקפץ לבור הרעיל בניסיון להציל את רחלי סופר ע"ה בת ה-3 שנפטרה מהרעלים, מאושפז ב'הדסה' במצב קשה. המשטרה פתחה בחקירה: תבדוק התנהגות השמרטפית והעירייה

האברך המחלץ - במצב קשה
דוב האזרחי



מצבו של מנשה כליפא, האברך שזינק להציל את הילדה רחלי סופר ע"ה בת השלוש שנפלה לבור הרעיל בשכונת רמת אשכול בירושלים, ממשיך להיות קשה אך יציב.

בת 3 נפלה לביוב - ונהרגה; אברך פצוע קשה
הילדה רחל סופר ע"ה • תמונות מהלוויה

כליפא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים 'הדסה עין כרם', כשהוא מונשם ומורדם. טרם ברור ממה בדיוק סובל כליפא, ובבית החולים ממתינים לתוצאות של מספר בדיקות שיצביעו האם הוא סובל מנזקים כתוצאה ממחסור בחמצן או משאיפה של גזים רעילים. כמו כן לא ברור האם קיים נזק מוחי, ואם כן, עד כמה הוא חמור.

מנשה כליפה, אברך בן 42 ששירת בצבא קבע, שמע את זעקות הבייביסיטר ורץ לחלץ את הילדה. הוא נכנס לבור, הוציא את הילדה, ולאחר שווידא שאין עוד ילדים בבור ניסה לצאת, אולם איבד את ההכרה מחוסר חמצן.

כליפה טייל עם אשתו אפרת וחמשת ילדיהם בגן הציבורי, כשפתאום שמע את זעקות המטפלת, "הילדה נפלה לבור, שמישהו יעזור‭."!‬

כליפה לא היסס וירד במהירות לבור, באמצעות הסולם שהיה מחובר לדפנותיו. מה שכליפה לא ידע הוא שהבור העמוק, שהיה מלא באשפה, ספוג בגז רעיל. כתוצאה מכך הוא איבד את הכרתו. כוחות כיבוי אש שהוזעקו למקום הוציאו אותו מתוך הבור, ואנשי ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה.

"מנשה כליפה גיבור. הוא קידש שם שמים ברבים, במקום שרבים אחרים היו בורחים או מתעלמים" - כך מצטט העיתון 'מעריב' את קרובי משפחתו. וגיסתו אמרה: "בעזרת השם, אני מקווה שהוא יחזור יפה ובריא כמו שהיה. רק אלוקים יכול להציל אותו עכשיו. הרופאים הם השליחים שלו‭."‬

בעקבות האסון פתחה משטרת ירושלים בחקירה. המשטרה תבדוק האם השמרטפית נהגה ברשלנות, וכן את רשלנות העירייה בתחזוק הבור. לדברי רועי זקן מכוחות הכיבוי, בבור היה חוסר חמצן, גזים נפיצים וחום גבוה מאוד.

כפי שדיווחנו מיד לאחר האסון, התאונה הקשה עוררה זעם רב בקרב תושבי שכונת רמת אשכול שהתלוננו בעבר פעמים רבות בעירייה על הבור המסוכן. "הבור הזה היה פתוח עם כיסוי ברזל שאפשר היה להזיז בקלות. התלוננו כמה פעמים והתחננו שיבואו לתקן, ואף אחד לא בא" אמרו תושבים לעיתון 'מעריב'. "היה ברור שזה יקרה. אחר הצהריים יש כאן המון ילדים, במיוחד בקיץ. פעם כשהתקשרתי למוקד העירוני 106 הפקידה אמרה לי: 'גברת, תפסיקי להיות נודניקית‭."

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'מעריב', כי היא "רואה בחומרה את המקרה ופתחה בחקירה. העירייה מצרה על הטרגדיה שבה נפלה הילדה לבור ומשתתפת בצער המשפחה. עובדים סוציאליים נשלחו למשפחה‭."‬ עוד נמסר כי "מבדיקה של המוקד העירוני לא הגיעה כל תלונה לעירייה בנושא. ככל הנראה מדובר בוונדליזם והעירייה מגנה זאת‭."‬

נא להתפלל לרפואתו של מנשה בן שולמית

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}