י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יוסף בונדו יועבר מיפן לישראל

אחרי שלושה חודשים של פעילות דיפלומטית, בה מעורב משרד החוץ, להעברתו של יוסף בונדו מיפן לכלא בישראל, נרשם הישג: בימים הקרובים יקבלו בני משפחתו את התאריך המדויק בו יועבר לארץ

יוסף בונדו יועבר מיפן לישראל

הבשורות הטובות בפרשת המעצר של בחורי הישיבה ביפן ממשיכות להגיע: לאחר שחשפנו היום כי בעקבות פעילות דיפלומטית של שר החוץ, אביגדור ליברמן, יאפשרו שלטונות יפן לשלושת הבחורים העצורים לקבל אוכל כשר בתאם בכלא היפני – חלה התפתחות נוספת, במסגרת המאמצים להקל על מאסרם.

ליברמן פנה - היפנים אישרו: אוכל כשר

במהלך שלושת החודשים שחלפו מאז מתן גזר הדין בתיק של בחור הישיבה יוסף בונדו, ניסו בני המשפחה לפעול כי הוא יועבר לארץ להמשך ריצוי עונשו בבית כלא ישראלי, אולם רק בימים האחרונים נרשמה התקדמות משמעותית בכיוון זה. בתחילה סירבו שלטונות לבקשה בעקשנות, אולם בימים האחרונים, לאחר פעילות בה מעורב משרד החוץ הישראלי, נרשמה התקדמות דרמטית, ובימים הקרובים אמורים בני משפחתו לקבל את התאריך המדויק בו תתבצע העברתו לארץ.

בית המשפט היפני גזר על יוסף בונדו שמונה שנות מאסר וקנס של 40 אלף דולר. עורכי הדין של בונדו ניסו לשכנע את השופט כי יגרש את בונדו מגבולות יפן ובכך לאפשר לו לרצות את המשך הישיבה בכלא בישראל, אולם ללא הצלחה.

על פי החוק היפני, לא ניתן לאסיר לרצות את המשך גזר הדין בכלא הישראלי, אולם אם בונדו יגורש מיפן, יתאפשר המשך ריצוי עונשו בישראל, מבלי להיכנס לתסבוכת חוקתית. במקביל, כאמור, הוגשה בקשה רשמית ממשלת ישראל לממשלת יפן שתאפשר לו לרצות את המשך עונשו בכלא בישראל. בקשה כזו יכול השופט לאשר.

לאחר קיזוז ישיבתו בכלא היפני ולאחר הורדת שליש מתקופת המאסר על התנהגות טובה, נשאר לבונדו לשבת בכלא קרוב לחמש שנים.

גזר דינם של שני חבריו, אותם מייצג עורך הדין מרדכי ציבין, יינתן בחודשים הקרובים, ככל הנראה לאחר החגים, אז אמור להיפתח משפטם.

שלושת בחורי הישיבה נלכדו בנמל התעופה בטוקיו, כאשר ניסו להחדיר את המדינה מזוודות ובהם סמים מסוכנים. מאז מעצרם מנהלים עסקנים פעילות חובקת עולם - מרובת סיכסוכים והאשמות בין העסקנים הפעילים בנושא - כדי להביא להצלחתם במשפט ולחילוצם מיפן.

בישראל עצור בן ציון מילר, בחשד כי היה איש הקשר שהעביר את המזוודות ושיגר את הבחורים למשימת ההברחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}