י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'הארץ': חקירה חמורה בעיריית בני-ברק

המשטרה חוקרת חשדות לעבירות פליליות בועדה לתכנון ובניה בבני ברק • בכירים מאוד בעירייה נחקרו תחת אזהרה • "בחקירה מעורבים גם היבטים של הלבנת הון"

'הארץ': חקירה חמורה בעיריית בני-ברק
מנח זרקא


היחידה לחקירת עבירות כלכליות במשטרה חוקרת חשדות לאי סדרים חמורים ועבירות פליליות בוועדה המקומית לתכנון ולבניה בעיריית בני ברק. כך מדווח הבוקר עיתון 'הארץ'.

החקירה החלה בעקבות כתבת תחקיר שהתפרסמה לפני כשלושה חודשים בעיתון 'הארץ', אך מקורות במשטרה אומרים כי מאז היא הסתעפה מאוד וחורגת מתחומי הבניה, כשנבדקות גם חשדות להלבנת הון באמצעות גופי צדקה גדולים.

כל המעורבים בחקירה מכחישים את החשדות וטוענים כי מדובר בשמועות זדוניות שיתגלו כבלתי מבוססות בעליל.

עיתון 'הארץ', המדווח היום על החקירה, קושר אותה בסיפורה של גב' בודנר, ניצולת שואה בת 82, שמפלס החניה שנבנה בבית חדש ברחוב יגאל בעיר חסם את האור בביתה.

מהתחקיר עלה, שמפלס החניה הוא רק קצה הקרחון של חריגות הבניה הגדולות בבניין. כך, למשל, דירה בקומת הקרקע שיש לה אישור ל-64 מטרים משתרעת על פני 250 מ"ר והוצעה למכירה בלא פחות מ-1.8 מיליון שקל.

בחקירת המשטרה נמצאה התנהלות בלתי תקינה לחלוטין של הוועדה המקומית, והחלטות תמוהות ובלתי סבירות שהתקבלו שם.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי החריגות בבניין זה, נלקחו בסופו של דבר רק כנקודת מוצא לחקירה המעמיקה יותר, והיא הולכת ומסתעפת, כששמם של בכירים מאוד בעיריה מעורב בה. חלקם כבר נחקרו באזהרה.

במקביל נבדק אילו הטבות קיבלו המעורבים בדבר מבעלי העניין, ובין השאר גם ההיבט של הלבנת הון. את חקירת המשטרה מלווים כמה מנפגעי הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, ויש רבים שכאלה בבני-ברק.

בעיריית בני-ברק מכחישים את החשדות, ואומרים כי התנהלותה של הוועדה באותו עניין היתה ללא דופי וכשהיו חריגות היא נקטה יד קשה ואף הוציאה צווי הפסקת עבודה וצו הריסה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}