י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

משטרת ה'תנועה' שתילחם בקיפוח החרדים

אישי ציבור, משפטנים ואנשי תקשורת הקימו את 'האגודה הירושלמית לשוויון': תיאבק ברדיפה על רקע השקפת עולם בירושלים • על פי ה'מודל' הירושלמי תורחב הפעילות לכלל-ארצית

משטרת ה'תנועה' שתילחם בקיפוח החרדים

תנועה ציבורית א-פוליטית שתפעל נגד גילויי אפליה, קיפוח ואי שוויון על רקע השתייכות דתית או אמונית הוקמה לראשונה בירושלים. 'האגודה הירושלמית לשוויון' הוקמה על ידי תושבי העיר במטרה להביא לשוויון בהקצאת משאבים עירוניים וממשלתיים בין כל תושבי הבירה.

הצורך בהקמת התנועה החדשה התעורר על רקע הנסיגה החריפה ביחס הרשויות כלפי האוכלוסייה החרדית בירושלים. תהליך ההזדקנות של הציבור הכללי, לצד מצוקת דיור חמורה במגזר החרדי גורמים לאלפי משפחות חרדיות לרכוש דירות בשכונות מעורבות וגורמים שונים שעינם צרה בשינוי הדמוגראפי מנסים להצר את צעדיהם של החרדיים במאבק נגד השגת הצרכים הבסיסיים של הקהילות המתהוות כמו בתי כנסת, גני ילדים, מוסדות חינוך והצבת עמודי עירוב.

'האגודה הירושלמית לשוויון' תכין דוחות תקופתיים שיכללו נתונים ומידע מעודכנים אודות המשאבים והתקציבים של עיריית ירושלים ומשרדי הממשלה בתחום התשתיות, הקצאות מבנים, תרבות ופיתוח סביבתי ותכין תחזיות עתידיות בתחום הדמוגרפיה בעיר. היא תפעל באמצעים ציבוריים, תקשורתיים ומשפטיים להוביל לצדק, שוויון ויושר ולהיאבק נגד קיפוח, אפליה ועריצות שלטונית.

יו"ר התנועה ישעיה הורוויץ אומר כי "לתחושה שחשים חלק מתושבי העיר כי הם אזרחים מסוג ב', יש על מה לסמוך: כבר בבדיקה ראשונית של תקציבי העירייה, ניתן לגלות פער בלתי נתפס ומפלה לרעה של התושבים החרדיים בירושלים". לדבריו, "האפליה מחריפה והולכת לאור הגידול המשמעותי במספרם של החרדיים בעיר, המוצאים עצמם מול מערכות שאינן מספקות לגידול הטבעי ולהתפתחות של הציבור החרדי בירושלים".

האגודה תפעל תחילה בירושלים , אך כבר ערה לצורך בגוף חיצוני שיסייע לה בתכנון מדיניות, מחקרי עומק ובפעילות כלל ארצית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}