י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגרמ"מ פקשר: אני מאשים!

סערה באלעד: רב קהילת ויז'ניץ תקף ב'סעודה שלישית' את ראשי העיר והאשים אותם במותה של מירב ויזל ע"ה: "שלחו לה מכתב חריף על עיקול. היא שלחה להם מכתב מתחנן. זו עירייה בלי לב!"

בלי לב. הגרמ"מ פקשר
בלי לב. הגרמ"מ פקשר



העיר אלעד סוערת: הגרמ"מ פקשר, רבה של קהילת ויז'ניץ באלעד, ואחד הרבנים החשובים בעיר, תקף במהלך דבריו ב'סעודה שלישית' שהתקיימה בבית מדרשו, בחריפות רבה, את ראשי עיריית אלעד ואת פקידי העירייה, תוך שהוא מאשים אותם במותה של מירב ויזל ע"ה, שנפטרה בפתאומיות ביום שישי שעבר.

טרגדיה באלעד: בת 38 נפטרה בפיתאומיות
עיני יורדה דמעה • תמונות: יצחק לב ארי תיעד את האירועים: ההפגנה נגד המשטרה, ההספדים של הגרי"ב ואזנר, הגרש"ז גרוסמן, ואבי הנפטרת - והלוויה


לדבריו, שנאמרו ביידיש, פטירתה של הגב' ויזל ע"ה נגרמה עקב התנהלות העירייה, ש"נעשתה בלי לב ובלי רחמים. שלחו לה מכתב חריף על עיקול חשבונותיה, עקב מדידות חדשות שביצעו בדירתה וחייבו אותה ב-20 אלף ש"ח רטורקטיבית על שנים עברו.

"הגב' ויזל שלחה להם מכתב מתחנן שבביתה שבעה ילדים וכי אין באפשרותה לעמוד בזה. זו עירייה חילונית בלי לב! אכזרית! רשעית!"

עוד הוסיף הרב ואמר, כי "מאז הבחירות האחרונות כל עסקן חרדי עושה בעצמו את כל מה שהם מתפארים כאילו הם משיגים הנחות בארנונה ושאר דברים. זה כל אחד היה משיג בעצמו, ללא עזרתם".

הרב המשיך ואמר, כי "הבושה כאן בעיר היא שעסקנים חרדיים עצרו את בניית המקווה של אדם פרטי בעיר, במקום שלא מפריע לשום גורם. למה עוצרים אנשים שרוצים להיטהר ולהתקדש? למה למנוע זאת בעדם?"

לאור כל האסונות בעיר, אמר הרב כי התיקון לזה הוא "לקבל להתחזק בתפילה ולא לדבר כלל אף מילה, מתחילת התפילה עד סיומה".

לדברי משתתף בקידוש שערך יצחק דייטש בעיר, אמר סגן ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, כי העירייה הפחיתה את המס עוד באותו ערב. גורם המקורב למשפחה טוען, כי עובדה זו אינה נכונה.

בתגובה לדברים מסר דובר העירייה:

"ראש העיר יחד עם תושבי העיר אבלים וכואבים עם מותה הטראגי של המנוחה הגב' מ. ויזל ע"ה, ושולחים תנחומים למשפחה, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ירושלים, שלא תדעו עוד צער ולא תוסיפו לדאבה עוד.

לאחר שנידון עניינה של המנוחה הגב' ויזל במחלקת הגבייה, הגיעה הגב' ויזל ע"ה ביום חמישי 9-7-09 ללשכת מ"מ מקום ראש העיר, שם נעזרה ע"י הרב אביגדור קצבורג, ולאחר שהסביר לה את המסמכים הנדרשים לקבלת ההנחה, הגישה את הטפסים, והוחלט לתת לה הנחה של 90%! בארנונה. בנוסף, גם לגבי החנות, במחלקת הגבייה התחשבו במצבה ושינו את סיווג העסק בצורה שהוזילה באופן משמעותי את העלות למ"ר, ותיאמו תנאי פריסת חוב נוחים. וכפי שתיאר הרב אביגדור קצבורג, כי היא יצאה מפויסת ומחוייכת.

למרות שעדיין נותר חוב ארנונה משנת 2008, הורה ראש העיר לממש את הזכות להנחה, אף שלא שולם החוב במלואו – לפנים משורת הדין.

אין אנו מחשבים חשבונות שמיים, אך ברור הדבר כי התנהלות העירייה בנושא הייתה ללא דופי. ואף ננקטו צעדים לפנים משורת הדין בעניינה. ככל רשות עירונית, מחויבת העירייה לנקוט בצעדים שונים לגביית ארנונה כחוק, כשליחת מכתבי התראה, והתראות לפני עיקול.

באחרונה אף נשלח לראש העירייה הרב יצחק עידן מכתב ממשרד הפנים, מהאגף בכיר לביקורת ברשויות המקומיות בו נכתב כי "נמצאו רשימות של תושבים ועסקים אשר נכון לתאריך הדו"ח, טרם הוסדר חובם לעירייה בגין מיסים והיטלים. הריני להודיעך כי ככל שלא תוכיח העירייה כי במהלך 6 חודשים מתאריך מכתב זה, ננקטו על ידה צעדים ראויים ואמיתיים לגביית חובותיהם של תושבי העירייה, או למחיקתם בהתאם להוראות הדין, עשויה לראות בכך הועדה המייעצת לשר הפנים בעניין חיוב אישי כויתור על הכנסה. ובהתאם להחלטות קודמות של הוועדה, ויתור על הכנסה בניגוד לדין, כמוהו כהוצאה שלא כדין לצורך הטלת חיוב אישי בהתאם לנוהל חיוב אישי, בכבוד רב, עידו צ'פניק, ממונה חיוב אישי – משרד הפנים".

כלומר, ראש העירייה יחויב בחיוב אישי על חובות ארנונה שלא נעשה כל הנדרש לגבייתם. ולמרות שכחלק מתהליך שנתי קבוע נשלחו מכתבי התראה לפני עיקול לחייבי ארנונה שטרם הסדירו את חובם. הורה ראש העירייה להקפיא את כל ההליכים והעיקולים לכלל תושבי העיר, ולהעניק ארכה נוספת (בפעם השנייה) למשך חודשיים נוספים, על מנת לתת זמן נוסף לתושבים אשר להם השגות או בקשות להנחה על השומה הנקובה במחשבי העירייה.

צר לנו על כי משתמשים בפטירתה הטראגית של המנוחה הגב' ויזל לצורך ניגוח העירייה בדבר שהוא הליך מחוייב בכל רשות עירונית, אף שראש העירייה נוקט באמצעים שונים ועוקב מקרוב ברגישות אחר התהליכים המבוצעים ע"י מחלקת הגבייה, ודלתו פתוחה בכל עת לרשות התושבים".


יצוין, כי בניגוד להודעת העירייה, אומרים במשפחת המנוחה ע"ה כי "לא הורידו שקל מהחוב. אולי הפרסום יועיל משהו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}