י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שאלות ותשובות בנוגע לביטוח בריאות פרטי

למה צריך ביטוח בריאות פרטי? האם גם אנשים עם בעיות בריאות יכולים לעשות ביטוח? מה חשוב לבדוק כשמצטרפים לתוכנית ביטוח בריאות פרטי? כל התשובות לפניכם

  • כ"ח תמוז התשס"ט
שאלות ותשובות בנוגע לביטוח בריאות פרטי
הייד פארק



למה צריך ביטוח בריאות פרטי בנוסף לביטוח משלים של קופת החולים?

ביטוחים משלימים מסבסדים תרופות וטיפולים רבים, אולם לא במלואם, ואנשים הזקוקים לתרופות או טיפולים שאינם בסל הבריאות, מגלים כי עליהם להוציא סכומים גבוהים למימון הטיפול מכיסם. תוכנית ביטוח בריאות פרטית משלימה ביטוחים אלו, כך שלא צריך לממן הוצאות כבדות מהכיס הפרטי. כמו כן, קיימים ביטוחים פרטיים ייעודיים לצרכים ספציפיים כמו ביטוח סיעודי, שנועדו לכסות הוצאות במצב בריאותי מסוים ומוגדר מראש.

האם גם אנשים עם בעיות בריאות יכולים לעשות ביטוח בריאות פרטי?

חברות הביטוח הן חברות פרטיות ולכן אינן מחויבות לקבל כל אדם שמעוניין ברכישת ביטוח בריאות פרטי. יתכן שחברה תבטח אדם עם בעיה בריאותית, תוך הסתייגות שנרשמת בפוליסה. לפעמים תסתפק בהצהרה טלפונית ללא בדיקת רופא. אדם יכול להתבקש לשלם פרמיית ביטוח בריאות פרטי יקרה יותר מאחרים או להידחות על ידי חלק מהחברות. לכן במקרים אלו על המבוטח לקבל הצעת מחיר לביטוח בריאות ממספר מקומות ולהשוות ביניהם.

האם בהצטרפות למסגרת של ביטוח בריאות פרטי - יש הגבלת גיל?

כן, במרבית התוכניות קיים גיל מקסימאלי להצטרפות, כאשר הגיל משתנה בתוכניות שונות. לדוגמא ביטוח בריאות סיעודי מאפשר הצטרפות בגיל מבוגר יחסית ויש תוכניות שאליהן לא ניתן להצטרף בגיל מבוגר.

האם קיימת תקופת חברות מינימאלית ( תקופת אכשרה ) לצורך מימוש ביטוח בריאות פרטי?

כן, מרבית הביטוחים כוללים תקופת אכשרה ( פרק זמן בין התחלת הביטוח ועד שניתן להתחיל לממש אותו). תקופה זו נעה בין חודשים ספורים לשנה. תקופת אכשרה נועדה להבטיח כי מבוטחים חדשים לא יסתירו בעיה / מצב רפואי ויתבעו את חברת הביטוח בדרישה לממש את הפוליסה מיד לאחר ההצטרפות.

מה חשוב לבדוק כשמצטרפים לתוכנית ביטוח בריאות פרטי?

חשוב להגיש הצהרת בריאות עם החלטתכם להצטרף לתוכנית. כך חברת הביטוח לא תוכל לטעון שמצבכם הבריאותי קודם להרשמה לביטוח, פותר אותה מתשלום.

בררו אם יש חריגות המבטלות את אחריות החברה ובררו מה בדיוק הביטוח מכסה.

קבלו מספר הצעות מחיר עם פירוט כיסוי הפוליסה לביטוח בריאות, כדי לקבל את התמונה המלאה.

האם רישום לביטוח בריאות פרטי בגיל צעיר מהווה יתרון או חיסרון?

רכישת ביטוח בריאות פרטי בגיל צעיר מהווה יתרון משמעותי משתי סיבות עיקריות:

א. עלות חודשית של ביטוח בריאות פרטי, נמוכה באופן משמעותי ככל שגיל המבוטח צעיר יותר.

ב. אין כמעט הגבלות ולכן קל לקבל אישור לביטוח, היות וסיכוייו של צעיר ללקות מחלות נמוכים יחסית. בשל קיום תקופת אכשרה, צעירים הנרשמים לתוכנית ביטוח בריאות פרטי בגיל צעיר, יכולים לממש את זכויותיהם כשיצטרכו, מבלי להמתין (לדוגמא הריון. ביטוח פרטי המכסה בדיקות הריון, מחייב זמן אכשרה שלאחריה זכאית האישה להשתתפות וכיסוי בדיקות יקרות במהלך ההיריון).

כיצד ניתן לשלם את הפרמיות לפוליסת הבריאות?

את פוליסת הביטוח ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי או הוראת קבע . ניתן לחלק את התשלום לחודשי, רבעוני או שנתי.

מה מטרתה של הצהרת בריאות?

לפי מצבו הבריאותי ההיסטוריה הרפואית של המבוטח, נקבעים התנאים לפיהם יוכל המבוטח להתקבל לביטוח הבריאות. בהצהרת הבריאות ממלא המבוטח שאלון הכולל שאלות על מצבו הבריאותי והווה ובעבר.

מהי תקופת התיישנות בפוליסות בריאות?

מדובר בתקופה בת 3 שנים שאחריה לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח.

כל כמה זמן עלי לעדכן את הפוליסה?

בשל ההתקדמות הטכנולוגיה הרפואית גם חברות הביטוח מעדכנות את מוצריהן. לכן כדאי מאוד להיות עם האצבע על הדופק ולעדכן את פוליסת הביטוח. מומלץ להיוועץ עם סוכן ביטוח על החידושים השונים ולשפר את היקף הכיסויים בהתאם.

מהו התקציב שנדרש לרכישת ביטוח בריאות פרטי?

התקציב נקבע לפי הצרכים של המבוטח. מומלץ להיוועץ עם סוכן ביטוח לשם התאמת הביטוח לצרכיך ולמצבך הכלכלי. מומלץ גם לבדוק מה הם הכיסויים שניתנים במסגרת השב"ן שלך.



שאלות ותשובות בנוגע לביטוח סיעודי

מיהו אדם סיעודי?

אדם סיעודי הוא אדם אשר אינו מסוגל בכוחות עצמו לבצע 3 מתוך 6 הפעולות הבאות, או 2 מתוכן כשאחת מהן היא אי שליטה על הסוגרים: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים ושאינו מסוגל להיות נייד ממקום למקום.

מי אחראי לטפל בחולה סיעודי?

על פי חוקי מדינת ישראל, משפחתו של החולה היא זו שאמורה לטפל בו. המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות מעניקים אף הם סיוע לאחר בדיקה רפואית של החולה ולאחר בחינת מצבו הכלכלי.

מה מעניק הביטוח הסיעודי בחברת ביטוח?

הביטוח הסיעודי מעניק פיצוי כספי בכל חודש ללא שום קשר למצבו הכלכלי של המבוטח בין אם רשויות המדינה מסייעות או לאו. תקופת הפיצוי נקבעת על ידי המבוטח, בעת ההצטרפות לביטוח הסיעודי.

האם ביטוח סיעודי מיועד רק לאנשים מבוגרים?

ממש לא. לצערנו הרב, כל אדם יכול פתאום ח"ו למצוא את עצמו חולה סיעודי ללא יכולת לבצע פעולות שגרתיות יומיומיות. לכן, הביטוח הסיעודי מתאים לכל אדם באשר הוא אם חלילה ייקלע למצב של חוסר תפקוד כתוצאה מתאונות שונות וממחלות.

איך מחשבים את צורכי הביטוח של אדם סיעודי?

העלות הממוצעת לאדם המאושפז במוסד סיעודי פרטי הינה בסביבות 15,000 ש"ח בחודש. במידה והחולה הסיעודי מטופל בביתו, עלות מטפל צמוד הינה בסביבות ה-8,000 ש"ח בחודש. במידה ונדרשת השגחה של 24 שעות ו/או טיפול בתרופות עלולה העלות להגיע אף למעלה מכך.

באיזה גיל כדאי לרכוש ביטוח סיעודי?

עדיף להצטרף לביטוח הסיעודי מוקדם ככל האפשר. הסיבה לכך נעוצה בעודה שהפרמיה אינה משתנה. בנוסף, סיכוייו של אדם צעיר ובריא להתקבל לביטוח גבוהים ביותר.

איך אפשר לרכוש ביטוח ביטוח סיעודי?

את הביטוח הסיעודי ניתן לרכוש באמצעות סוכן ביטוח. הוא זה שיישב איתך ויתאים לך את הפוליסה בהתאם לצרכיך ולסכום הפיצוי הנחוץ לך

יש לי ביטוח סיעודי במסגרת המושלם בקופת חולים. מדוע אני צריך ביטוח נוסף?

הסכום הדרוש לטיפול בחולה סיעודי הוא גדול בהרבה מהסכום שמעניקות קופות החולים. בנוסף לכך, הביטוח הוא לתקופה מוגבלת בלבד. לכן, רק ביטוח סיעודי מתאים לצרכים המלאים של חולה סיעודי.

היו לי בעבר מחלות וניתוחים. האם אתקבל לביטוח?

התשובה לכך שונה מאדם לאדם. בעת בקשת ההצטרפות אתה תידרש למלא שאלון רפואי על מצבך בהווה ובעבר, לרבות ניתוחים ומחלות שהיו לך. חברת הביטוח תבדוק על פי ההיסטוריה הרפואית שלך האם אתה זכאי להתקבל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}