כ"א כסלו התשפ"ה
22.12.2024

המטופלים מרוצים: 'שמיר' בצמרת מדד שביעות רצון

נתונים מחמיאים ביותר למרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) במדידה השנתית שעורך משרד הבריאות על שביעות רצון המטופלים בבתי החולים

המטופלים מרוצים: 'שמיר' בצמרת מדד שביעות רצון
שמיר - אסף הרופא צילום: יח"צ

עלייה ניכרת בשביעות רצון המטופלים בשמיר  אסף הרופא ע"פ סקר משרד הבריאות לשנת 2019: המרכז הרפואי הגיע למקום השלישי בארץ מבחינת שביעות רצון  השירות בטיפול בין בתי החולים הגדולים בישראל.

במהלך חודשים מאי–אוגוסט 2019 משרד הבריאות הוביל מדידה שלישית של סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מלר"דים). בסקר השתתפו מטופלים שביקרו במלר"ד (חדר מיון) ושוחררו או עברו לאשפוז במחלקות.

המרכז הרפואי 'שמיר' הגיע למקום השלישי בקרב המרכזים הרפואיים הגדולים בישראל ובמקום השני מבחינת השתפרות שביעות הרצון מהסקר הקודם שנערך לפני כשנתיים.

בעניין שביעות רצון המטופלים- עלה המרכז הרפואי  ב6% בציון המסכם במלר"ד מבוגרים ביחס לסקר שנערך לפני שנתיים, והציג את העלייה הגבוהה ביותר בארץ של 9% בציון המסכם במלר"ד ילדים.

הסקר נערך בהתייחס לקטגוריות שונות שנבחנו ובכללם: שביעות רצון כללית, תנאים פיזיים, זמני המתנה, מתן מידע והסברים, רצף הטיפול, יחס הכבוד למטופל, הרגשה שאתה מטופל בידיים טובות ונכונות להמליץ.  

יצוין כי חווית השירות למטופל במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא עברה מהפכה של ממש בשלוש השנים האחרונות, הכוללת הצבת מתאמי שירות במלר"ד לאורך שעות היום במטרה לתת מענה והכוונה למטופלים הממתינים לטיפול בחדר המיון.  

המהפכה כוללת גם מהפכת התאמה דרמטית לציבור החרדי בדגש על מחלקת היולדות. כחלק מהמהפכה המתוארת הוכשר רוב שטח בית החולים מפני טומאת כהנים והותקנו פתרונות טכנולוגים המונעים חילולי שבת ממי ששובת במקום.

במחלקת היולדות נהנות היולדות החרדיות – כמו גם בני משפחותיהן – מהתאמה לאורח החיים החרדי ע”פ כל דקדוקי ההלכה, לרבות מנות גורמה למהדרין, יחס אישי והתחשבות בכל דרישה ובקשה במהלך האשפוז.

תוצאות המהלכים המתוארים  ניכרות בשטח עם מאות יולדות חרדיות מכל רחבי הארץ שבחרו ללדת ב’שמיר’ בחודשים האחרונים, מספר שהולך וגדל כל העת לנוכח האמון הרב והשם הטוב של שמיר ברחוב החרדי.

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר, מסרה בתגובה: "אני שמחה שהמרכז הרפואי שלנו זכה במקום השלישי בקרב המרכזים הרפואיים הגדולים בישראל  ומציג שיפור משמעותי בשביעות הרצון בכל המדדים בסקר משרד הבריאות. חרטנו על דגלנו לקיים רפואה אנושית פורצת דרך, כאשר השירות הוא מרכיב חשוב בה. השקענו מאמצים אדירים לקידום השירות למטופל במרכז הרפואי בשנים האחרונות ואני גאה שהדבר בא לידי ביטוי בסקר של מטופלינו.  זאת כמובן, הודות למחויבות, המסירות והמאמצים הרבים בתנאים מאתגרים,  של ד"ר  משה שריסט מנהל המלר"ד, פרופ' ערן קוצר מנהל מלר"ד ילדים, האח הראשי במיון גרגורי גרנובסקי  ויפעת חדד אחות ראשית במלר"ד ילדים ולכל הצוות הרפואי הסיעודי וצוות קבלת חולים בראשות דינה אברהמי".

בנוסף, היא ביקשה לציין לשבח את "חנן מיכאלי מנהל חווית השירות למטופל בשמיר ואת אנג'י אגאג'ני מרכזת חווית השירות למטופל במלר"ד שלנו. אנו נמשיך להשקיע משאבים ומאמץ רב על מנת להמשיך ולהוביל את חווית השירות למטופל במרכזים הרפואיים בישראל".

שמיר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}