י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

משרד היועץ המשפטי בי-ם חשוד בהונאה

ניצחון ענק לחרדים בקרית יובל: יוכלו להמשיך ולהתפלל בבית הפרטי • במהלך דיון בבית משפט נחשף: סגן היועץ המשפטי 'פיברק' דו"ח כדי להביא להחלטה נגד החרדים • הוגשה תלונה במשטרה

קרית יובל. מבט מלמעלה
קרית יובל. מבט מלמעלה

לפני כחודש הורה בית המשפט להפסיק את השימוש בדירת מגורים ברחוב אנילביץ 24 בשכונת קריית יובל בירושלים , לשמש כבית תפילה. ההחלטה השערוריתית סוקרה בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים'. יצוין, כי בית המשפט נתן את הכרעתו בצורה חד צדדית, ללא שמיעת טענות התושבים החרדים.

במשפט שנערך היום (ה') טען בעל הבית שנידב את ביתו לבית המשפט, כי אין מקום לקרוא לבית שמשמש 3 שעות בשבוע לצורך תפילה- בית כנסת. בית המשפט ביקש ואף קיבל הוכחות כי הבית משמש למגורים וכי רק חדר אחד, הוא משמש כמקום תפילה. בית המשפט ירד לרזולציות נמוכות, והתעניין מי האחראי על הספר תורה, ומי על הכסאות, בכדי להיווכח שלא מדובר בבית כנסת קבוע, וקיבל תשובות מספקות.

לעומת זאת החילונים טענו כי הבחינו בכך שלמקום הגיעו כעשרים איש (להבדיל מטענת בעל הבית שדיבר על 15 איש). לדבריהם, גם במוצאי השבת הבחינו בקבוצת אנשים גדולה שחולפת במקום ויצאה מהבית הנדון. לטענתם, קיומו של המניין במקום יוצר רעש ומטרד, הנגרם ממעבר המתפללים במקום, שהוא רחוב שקט, וכן מילדי המתפללים המקימים רעש רב במקום. עוד נאמר בתצהיר כי נודע לה שבמקום מתקיימות תפילות גם בימות השבוע.

השופטת שהבחינה ברשעות שנובעת מטיעוני החילונים אמרה: כי מוכח מהראיות כי המקום משמש כבית מגורים שפעם בשבוע מתקימות בו תפילות, ואין מקום לטיעוני החילונים על רעש ו'מפגשים' חברתיים.

"לא התרשמתי כי רעש הילדים ששיחקו בחצר הבית בזמן התפילות, היה בלתי סביר, ויש להניח כי אילו ביקשו שיופחת היו נענות. נראה כי כלל לא נעשתה פנייה אל המשיב ואל המתפללים בבקשה שילדיהם לא ירעישו באופן המפריע לדיירי המקום.

יש הרואים במשחקי ילדים צוהלים, ואף מרעישים, סימן של ברכה והתגשמות מאמר הנביא "... עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים ... ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה" (זכריה ח', ד-ה), ויש הרואים בכך מטרד. חזקה על אלו ועל אלו שימצאו את הדרך להביא לכך שאלו ישחקו בזמני התפילה, ואלו לא יוטרדו", כתבה השופטת שנחה עליה רוח פיוטית במיוחד.

אלא שמאחורי הניצחון הענק לחרדים, ישנו סיפור מעניין בהרבה. היועץ המשפטי של העירייה שעמד לצד התושבים החילונים הביא סקירה של מפקחת העירייה המעידה על 'רעש ובלאגן' שהבית כנסת יוצר. לאחר ששמעה השופטת את העדויות, שאל עורך הדין של התושבים החרדים את המפקחת: על סמך מה כתבת את הסקירה שהתבררה כבלתי מציאותית? המפקחת ענתה: הבאתי את הנתונים לסגן היועץ המשפטי והוא הדריך אותי מה לכתוב.

מתברר, כי הדו"ח השקרי נכתב על ידי הפרקליטות מבלי שהכותב היה במקום, ואך ורק בכדי להשחיר את פני החרדים, להוציא צו המורה להם לא להתפלל שם.

עורך הדין רפי שטוב הודיע כי יפנה למחלקת ההונאה על מנת להתלונן על המחלקה המשפטית ונגד כותב הדו"ח. האם השחיתות שהתגלתה לעין כל, תכריע את המאבק בקרית יובל לטובת החרדים? ימים יגידו!

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}