י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ליברמן פנה - היפנים אישרו: אוכל כשר

חשיפה: הגרי"ד גרוסמן ביקש משר החוץ לפנות אל שלטונות יפן בדרישה שיתירו הכנסת אוכל כשר לבחורי הישיבה הכלואים במדינה. שר החוץ שיגר פניה רישמית למשרד החוץ היפני - שאישר את הבקשה

ליברמן פנה - היפנים אישרו: אוכל כשר


רבה של מגדל העמק, הגרי"ד גרוסמן, פנה אל שר החוץ איווט ליברמן בבקשה, כי משרד החוץ הישראלי יפנה אל השלטונות היפניים, כדי שאלה יתירו להכניס אוכל כשר לבחורי הישיבה הכלואים בבית הכלא ביפן, בעוון ובחשד כי ניסו להברחים סמים.

שר החוץ נענה לבקשה ושיגר פניה רישמית למשרד החוץ היפני - שאישר את הבקשה.

לפני מספר ימים אמר מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב אבא דונר, ששב מטוקיו, שם נפגש עם העצורים: "הדרישה לאוכל כשר לאסיר ולעצורים ביפן הנה דרישה אלמנטרית ומעוגנת בזכויות היסוד של כל אסיר ועציר בכל העולם. אעביר את התרשמותי הקשה ליהדות אירופה ונעשה כל שנוכל כדי לשכנע את השלטונות לאפשר להכניס להם לפחות אוכל כשר".

הרב דונר, שביקר את העציר יואל גולדשטיין בבית המעצר 'צ'יבא' שבפאתי טוקיו, אמר עם צאתו: "הלב שלי נקרע כשראיתי אותו בחדר הביקורים. שוחחנו מעבר לזכוכית והמראה היה נורא. יואלי סיפר לי כי הוא מתקיים על פירות ומים, וכי בתאו הקטן שבו הוא כלוא לבד, אין מיטה או כסא, וכי רק האמונה בבורא עולם ובשליחיו היא שמחזיקה אותו ומאפשרת את הישרדותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}