י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האם המר(ע)יבה: פילוג ב'עדה'

מחלוקת קשה בין גורמים ב'עדה החרדית' בשאלת הבדיקה הפסיאטרית. הגאב"ד: "לא לבדיקה, לא להכיר ברשויות החוק". האדמו"ר מתולדות אהרן: "אם האישה תיכלא שוב - לא נצא למענה להפגנות"

לא לשיתוף פעולה. הגאב"ד הגרי"ט וייס (מימין). צילום: פיני רוזן
לא לשיתוף פעולה. הגאב"ד הגרי"ט וייס (מימין). צילום: פיני רוזן

פרשיית 'אם המר(ע)יבה' ממשיכה לככב בכותרות: התקשורת עוסקת בנושא באובסיסביות, תוך חשיפת עדויות חדשות. בשולי המחנה התקשורתי תוכלו לקרוא על הרהורים שעולים בקרב בכירים בתקשורת על ההתנהלות של הרשויות בנושא הכל-כך שנוי במחלוקת.

אך מתברר כי דרכי הטיפול באם נמצאת במחלוקת לא רק בין הרשויות השונות, אלא גם בין גורמים ב'עדה החרדית' עצמה.

השופטת החליטה: האימא תישאר אצל פרויליך

כזכור, צו בית המשפט חייב את האשה לעבור בדיקה פסיכיאטרית, כדי לבדוק אם מה שעשתה, על פי החשד, היה כתוצאה ממחלה נפשית. אלא שביום ראשון, היום בו הייתה אמורה, לפי ההסכם שנחתם בבית המשפט, לעבור את הבדיקה הפסיכיאטרית, סבלה האשה, על פי טענת מארחיה, מנדודי שינה קשים, ולא יכלה להגיע.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי נדודי השינה לא היו דווקא נחלת האשה, אלא יותר נחלת עסקנים ב'עדה החרדית'.

הרב דוד שמידל מ'אתרא קדישא', המוכר יותר מהמחאות נגד חילולי הקברים, ומי שנחשב לרבו של הרב אברהם פרויליך, המארח את האשה, הביע התנגדות נחרצת לבדיקה פסיכיאטרית של האשה.

לטענתו, קודם שייאפשרו לה לראות את ילדיה ו"אחר כך נראה מה הלאה". אולם היתה זו עילה דחוקה. מבין השורות אמר כאן הרב שמידל, כי אין לו אמון ברשויות, הוא אינו מאמין שיבצעו את הבדיקה בצורה אמיתית, וכי הוא חושש להטיית הבדיקה. גישה זו גובתה על-ידי גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס.

בכירי חסידות 'תולדות אהרון', אליה משתייכת משפחת האישה, טענו לעומת זאת, כי אין לארגן מלחמה נגד הישות הציונית על גבה של האישה, שעלולה להיכלא שוב בבית המעצר. הבכירים, שקיבלו גיבוי מהאדמו"ר מתולדות אהרן, הודיעו חד-משמעית: אם האשה לא תלך לבדיקה, ותכלא שוב בשל כך - לא נצא להפגנות.

לעומתם טענו עסקנים ב'עדה החרדית' כי אין לאפשר את הבדיקה בשום צורה, ועדיף שהאשה תכלא לעוד מספר ימים, מאשר לשתף פעולה עם הציונים.

לאחר התלבטות ובעקבוטת מעורבות של עסקנים מתולדות אהרן, עברה האשה אתמול (ב), בשעת ליל מאוחרת, את הבדיקה הפסיכיאטרית. בימים הקרובים צפויים לה מפגשים נוספים.

מאז הבדיקה קיימו פלגים קיצונים ב'עדה החרדית' הפגנות נגד מ.ג, עסקן מתולדות אהרן, שיזם את בדיקת הפסיכיאטר.

לאור זאת ברור כי אין דעה אחת בתוך 'העדה החרדית', וכי המאבקים בפרשה צפויים להימשך גם בימים הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}