י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ליצמן: "לא להעמיד את האימא לדין"

חוו"ד של הפסיכיאטר שבדק את 'אם המריבה' קובעת: "אינה מסוכנת לילדיה. בריאה לחלוטין". כיצד תשפיע חוות הדעת על הדיון בבית המשפט? • ליצמן: "הדסה בית חולים מצוין, אבל נבדוק הפרשה'

סגן שר הבריאות עם מנהל בית החולים 'הדסה'
סגן שר הבריאות עם מנהל בית החולים 'הדסה'



"האשה בריאה בנפשה, ואינה מסוכנת לילדיה" - כך קבע ד"ר וויל, הד"ר שנקבע כמי שיבדוק את האשה שזכתה לכינוי התקשורתי 'האם המרעיבה'.

האם התוצאה הזו היא חיובית? קשה לדעת.

האם בעקבות קריסת טיעון הפרקליטות, לפיה האישה חולה בתסמונת מיכנאהוזן ופעלה להזיק לילד בכדי לקבל תשומת לב, יחליטו שם לרדת מהתיק, או שכעת תחריף הפרקליטות את כתב האישום, ותטען להתעללות מכוונת.

"אל תגנבו לנו את האמא" • גלריה בלעדית

כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים', ב'עדה החרדית' התגלו חילוקי דעות קשים בנוגע לבדיקה אצל הפסיכאטר. הגורמים המיליטנטיים עליהם נמנים הרב שמידל והרבפרויליך ביקשו למנוע את הבדיקה המדוברת, אך עסקנים מ'תולדות אהרון' הבהירו בצורה חד משמעית, שאם האשה לא תעבר את הבדיקה, הם לא יעזרו לה בהמשך.

הפגישה הראשונה התקיימה בשעת ליל מאוחרת, ולקראת הדיון שיתקיים מחר בבית המשפט כתב הפסיכיאטר חוות דעת מקצועית.

מחוות הדעת עולה כי האשה אינה חולה ואינה מסוכנת לילדיה.

בכלי התקשורת השונים פורסם, כי האשה התנתה את הבדיקה הפסיכיאטרית בכך שיתנו לה לראות את ילדיה, ובהעברת בנה מבית החולים הדסה עין כרם. אך בסופו של דבר נבדקה מבלי שימולאו שני התנאים.

בתוך כך, נמשכות המלחמות על העברת הילד מבית החולים 'הדסה'.

בית החולים 'תל השומר' מעוניין מאוד לקבל את הילד בכדי להוכיח קבל עם ועדה, שהציבור החרדי סומך דווקא עליו, ואילו הדסה עין כרם נעמדים על רגליהם האחוריות להשאיר את הילד אצלם, בכדי לא לפגע ביוקרת בית החולים.

מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נמסר מוקדם יותר היום, כי הידיעות שהתפרסמו הבוקר לפיהן הוחלט שהפעוט שאמו חשודה בהרעבתו יועבר לבית חולים אחר מצוצות מהאצבע ואין להן על מה להסתמך. "הדסה לא סיכמה על כך עם איש ולא עמדה בקשר עם אף בית חולים אחר בעניין זה. הילד מאושפז בהדסה בתוקף צו בית משפט. הדסה תציג את עמדתה בעניין ובעניין המשך אשפוזו בפני בית המשפט בדיון שיתקיים מחר", מסר בית החולים.



ליצמן: אין להעמיד האם לדין

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שסייר היום (ה) בבוקר בבית החולים הדסה אין כרם, על רקע הסערה סביב פרשת האם, אמר כי אם אכן חוות הדעת הפסיכיאטרית על האם החשודה בהרעבת בנה, קובעת כי היא בריאה בנפשה, אין להעמידה לדין.

בנאומו בבבית החולים 'הדסה' במהלך ביקורו אמר ליצמן: "בית החולים מצויין. יחד עם זאת נבדוק מה שצריך".

צוות בית החולים ב'הדסה' הציג בפני ליצמן פשקווילים, בהם כונה הצוות הרפואי של הבית חולים "רוצחי ילדים".

בראיון שהעניק ל'יומן הבוקר' של קול ישראל, אמר ליצמן כי ועדה של משרדו תבדוק את התנהלות בית החולים 'הדסה עין כרם' בפרשה.

כזכור, בעיצומה של הסערה קרא אתר 'בחדרי חרדים' להקים מיד ועדת בדיקה כזו.

ועדת בדיקה רפואית חיצונית עכשיו!


עידכון: 10:56בבוקר

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}