י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גדולי התורה יתכנסו במלון מחלל שבת

האם חברי ה'מועצות' של אגו"י ו'דגל' שידונו בפרשת 'החינוך העצמאי' יתכנסו במלון המחלל שבת בפרסיה? אם מקום הכינוס לא ישתנה - התשובה חיובית • להאזנה • וגם: האם האדמו"ר מגור הוזמן?

מועצת גדולי התורה. צילום: שוקי לרר
מועצת גדולי התורה. צילום: שוקי לרר

,

האם חברי מועצות גדולי התורה יתכנסו במלון המחלל שבת בפרסיה? מסתבר שאם מקום הכינוס לא ישתנה - התשובה חיובית.

ביום שני הבא יתכנסו חברי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה, יחד עם רבנים וראשי ישיבות, חברי מועצת גדולי התורה בארה"ב, כדי לדון בסיכסוך סביב ניהול 'החינוך העצמאי'.

בבדיקה שערכו כתבי אתר 'בחדרי חרדים' עולה כי מלון 'נובטל' בירושלים, בו אמור להתקיים הכינוס, הינו מלון המחלל את השבת בפרסיה.

בשיחת טלפון עם המלון מתברר כי אין, למשל, שום בעיה להזמין חדרים בעצם יום השבת ולהגיע לקבלה במלון.

מלון 'נובוטל' ממוקם על כביש מס' 1, ליד השכונה החרדית בית ישראל. המלון נבחר לקיים בו את הכינוס כיוון שהוא קרוב לביתו של הגרי"ש אלישיב, ומשום שהוא מתאים לקיום כינוס מעין זה.

הפעם האחרונה בה התכנסו חברי מועצות גדולי התורה יחדיו הייתה בשנת תש"מ.


,

האדמו"ר מגור ישתתף? ,

השאלה הגדולה המרחפת כעת מעל הכינוס היא - האם האדמו"ר מגור ישתתף?

אתמול (ד) הגיעו אל אחד המשב"קים של האדמו"ר הרבנים חיזקיהו מישקובסקי, אברהם רובינשטין, ויצחק לורנץ, בשליחותו של הגראי"ל שטיינמן, ומסרו מכתב הזמנה לכנס. זאת לאחר שדבר הכינוס פורסם כבר בתחילת השבוע בתקשורת.

גורמים בגור אומרים, כי הטענה שחברי המשלחת ניסו להגיע אל הרבי, אינה נכונה. "כל אחד יכול לבוא אל הרבי כל יום, בוקר וערב, ללא הזמנה וללא תיאום מראש".

לדברי אותם גורמים, ההזמנה התבצעה ללא שום ניסיון לתיאום מוקדם לגבי הכינוס, "בדיוק כמו ניסיון המחטף של העמותה. כך לא מזמינים שותף ובטח לו את הרבי מגור". אותו גורם שאל גם: "האם היית הולך לחתונת נכדך בכזו צורת הזמנה, ללא תיאום והשלכת הזמנה אצל החבר?"

יצויין, כי הגרי"ש דרש כי האדמו"ר מגור יוזמן אל הכינוס.

במכתב ההזמנה ששוגר לחברי המועצות, נכתב: "הננו להזמין לאסיפה כללית של אגודת מרכז החינוך העצמאי בעניין הפיכת האגודה העותומאנית לעמותה רשומה".

בסדר היום של הדיון נכתב כי הרצון הוא להפוך את האגודה העותומאנית לעמוהת רשומה על פי דרישות חוק העמותות ולאור דרישות השלטונות להסדיר מעמדו של החינוך העצמאי בעניין זה.
,

קישורים:
להורדת הקובץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}