י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שטח מת

ריב סמכויות בין משרדי השיכון לחקלאות תקע את פתרון מצוקת הקבורה בקרית גת עמוק באדמה • שר השיכון ל'בחדרי חרדים' "בקרוב הבעיה תפתר" • האם יוכלו תושבי קרית גת להמשיך ולהפטר?

בית קברות. צילום ארכיון
בית קברות. צילום ארכיון

"תושבי קרית גת אתם מתבקשים שלא למות ולפחות ל'התאפק' קצת עד שימצא פתרון למצוקת קבורה חריפה בעיר" – בקשה ברוח מקברית זו תועבר לתושבי העיר הדרומית, כחלק ממסע ציבורי להעלאת נושא המחסור הקשה בקברים בעיר. זאת אם לא יגיע הנושא לפתרון, כפי שהובטח, כבר בימים הקרובים.

בחודשים האחרונים הגיעו בתי העלמין בעיר לתפוסה מלאה, ובמקום נשארו קברים בודדים בלבד. פרנסי העיר מתריעים בפני הרשויות על המצב הקשה של שירותי הקבורה בעיר אך ללא הועיל. הקצאה לבית עלמין חדש – אין. נציגי העירייה זועמים: "אנחנו צריכים להתעסק בקברות? אין לעיר צרות אחרות להתעסק בהן?"

באופן טבעי האצבע מופנית כלפי שרי השיכון והפנים. השטחים שיכולים לשמש לקבורה נמצאים בידי המינהל, והוא צריך לאשר את הפיכת היעוד שלהם לבית עלמין. האיזורים הנמצאים בסמיכות לבית הקברות שיכולים לאפשר את הרחבתו הזמנית נמצאים בידי משרד החקלאות, ושייכים למועצה האיזורית יואב, שאינה ששה להעניק משטחה לקרית גת.

תושבי האיזור שפנו לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן כדי שיסייע להם בפיתרון הבעיה נענו כי ליצמן יפעיל את סמכותו ויפקיע שטחים לצורך הרחבת בית העלמין אבל במשרד השיכון מלגלגים על הבטחתו של ליצמן ותמהים "ממתי יש לו סמכות להפקיע?"

ובינתיים, עוד קודם שליצמן נצרך להוכיח אם הוא מסוגל לפעול, הגיעה הישועה ממקום אחר.

השר אטיאס הודיע היום כי קיבל את פנית נציגי ש"ס בעיר, וכי הוא ייחלץ לאלתר לעזרת תושבי העיר נטולת הקברים. לדברי אטיאס הבעיה היא שהיום שטח בית עלמין הינו מוגבל ואינו מאפשר אפשרויות הרחבה, מכיוון שבסמוך לבית העלמין יש מתקן באחריות משרד החקלאות. המתקן נמצא חלקו על אדמות קריית גת ובחלקו האחר על אדמות המועצה .האזורית יואב הסמוכה לעיר.

לאחר דין ודברים ובירור מעמיק בסוגיה, נפגש השר אטיאס עם שר החקלאות מר שלום שמחון וביקשו להרתם יחד עמו לפתרון המצוקה והפתרון אכן הגיע.
משרד החקלאות העביר לעיריית קריית גת הסכם על הקצאת השטח כתוספת לבית העלמין מה שאמור להביא לפתרון מצוקת הקבורה בעיר,

השר אטיאס אמר ל'בחדרי חרדים': "אני יעשה הכל על מנת להביא לפתרון סופי לבעיית הקבורה בעיר ואני אלווה את העניין עד תום".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}