י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מהפגנות מחאה להפגנות כח • וידאו

פרשת ה'אם המרעיבה': 30 עצורים, 6 פצועים, משרד החינוך ולשכות הרווחה תחת התקפה. שירותי העירייה - הופסקו. זרם החשמל - בסכנת סגירה. ההפגנות מתחדשות גם ב'הדסה' • מסמך בלעדי

ההפגנות בבר אילן. צילום: פיני רוזן
ההפגנות בבר אילן. צילום: פיני רוזן

פרשת מעצר 'האם המרעיבה' הפכה את ירושלים לזירת קרב גדולה. השכונות החרדיות מבוצרות, עגלות האשפה הפכו לנשק הכי מחוזר בעיר, וכל שוטר הופך מיידית לשנוא המפגינים שמשליכים מכל הבא ליד.

השכונות החרדיות נראות כמחנה פליטים, עגלות אשפה בערות מונחות במרכז הכביש, והמחנק הנוראי שמתלווה לימים החמים הופך את חיי התושבים לבלתי נסבלים. מאות המפגינים מצהירים כי הם מוכנים להיעצר וכי שום דבר לא ירתיע אותם עד לשחרור האשה, והסרת האשמות הכבדות.

ההפגנות מתקיימות ברחבי השכונות החרדיות, כשהמשטרה עומדת מחוץ לשכונה, ומקיימת חיץ אנושי בין המפגינים לאזורים החילונים. למעשה, השכונות החרדיות הפכו ל'גטו' בחסות המשטרה. אין יוצא ואין בא. על פני השוטרים נראה חיוך האומר: אתם יכולים לשרוף לעצמכם את הבתים, העיקר אל תתקרבו אלינו.



הפגנות יום ה' צילום אלי שקד

התחושות על רדיפה מכוונת מצד הרשויות ניתן למצוא בדברי ניר ברקת ומשטרת ישראל. אתמול הוציאה עיריית ירושלים הודעה רשמית האומרת כי כ עוד יש מהומות, לא תספק העירייה שירותי נקיון. ההודעה עוררה זעם דול בציבור החרדי. הענישה הקולקטיבית אותה נוקט ניר ברקת, נראית תמוהה בלשון המעטה, מה שהוסיף חומר בעירה לשריפו המשתוללות בעיר.

המכתב של ניר ברקת המודיע על הפסקת העבודותצילום: המכתב של ניר ברקת המודיע על הפסקת העבודות
המכתב של ניר ברקת המודיע על הפסקת העבודות

היום הודיעה המשטרה כי היא תפסיק את זרם החשמל בשכונות החרדיות באם ימשכו ההפגנות, האמירה הזו הוציאה לרחובות עוד מאות מפגינים, שמרגישים שהפרשייה הופכת למכוונת נגד הציבור החרדי.

ההפגנות שהסתיימו בשעה 6 בבוקר. התחדשו בייתר שאת בשעה 11 בבוקר, ברחובות שבטי ישראל, בר אילן ודבורה הנביאה. בניין משרד החינוך הותקף באבנים, לשכות הרווחה זכו אף הם למטח אבנים נכבד, ובכלל נדמה שכל סמל הקשור למדינה בדרך כזו או אחרת זוכה לטיפול צמוד מידי המפגינים. גם אם מדובר בתמרור הכוונה, או מראת מכונית שסובלת מלוחית רישוי של המדינה. הכל כשר להריסה. הרוחות יצאו משליטה.

היום (ה'), יתקיימו הפגנות גם מול בית החולים הדסה עין כרם, שאחראי, לטענת המשפחה, למצב הילד. בית החולים בחר להטיל את האשמה על המשפחה במקום להעיד על כשליו הרפואיים, אומרים במשפחה.

במהלך ההפגנות נעצרו כשלושים מפגינים, ושישה נפצעו. היום בצהריים יובאו העצורים להארכת מעצר בבית המשפט.


עוד כתבות בנושא:

"מה רוצים שארביץ לו עם מקל גדול"? • ראיון
מה אשם הרמזור? • תיעוד בלעדי
כך אנחנו נראים • וידאו לצפיה
יצחק נחשוני בטור מיוחד: לא ראינו, לא שמענו, לא אמרנו
הפגנות מאה שערים: עשרות עצורים
בשם האם • גלרית תמונות
"מאמע, אווי ביסטו?" • גלריה
האמא המרעיבה • כל הפרטים
האם המרעיבה: ירושלים בוערת

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}