י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ניצחון לאבוטבול: רמת בית שמש ג' חרדית

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, זכה בניצחון סוחף בהצבעה בעירייה: 14 חברים הצביעו בעד רמת בית שמש ג' לחרדים, 2 נמנעו, 3 הצביעו נגד • מסע בבתי גדולי ישראל • תמונות

משה אבוטבול, השר אטיאס וניציגי ש"ס  מקבלים את ברכת הגר"ע יוסף
משה אבוטבול, השר אטיאס וניציגי ש"ס מקבלים את ברכת הגר"ע יוסף




עיני הציבור החרדי כולו הופנו בשבועות האחרונים אל עבר רמת בית שמש ג' - האם יצליח ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול, להעביר במליאת מועצת העיר החלטה הקובעת כי רמת בית שמש ג' תיועד לבנייה לפי מתכונת של שליש עבור חילונים, שליש עבור ציבור ד"לי, ושליש עבור החרדים – ובכך לפתור, לפחות חלקית, את מצוקת הדיוק הקשה.

הרבה מלל נשפך על חוסר ניסיונו של ראש העיר החדש, ועל התרפסותו כלפי החילונים, בכך שהעביר להם את השליטה ברמת בית שמש ג'.

אלא שהיום (ד) הפתיע ראש העיר את כולם, והוכיח במליאת המועצה כי לעיר בית שמש יש ראש עיר חרדי מצליחן.

את היום החל משה אבוטבול בחששות כבדים, עם הצבעה בקואליציה שתעבור על חודו של קול. אלא שבמהלך מפתיע ומבריק ובשיחות מרתוניות, הצליח ראש העיר לשכנע אף את חברי סיעת המפד"ל - מי שהיו הלוחמים העיקריים נגד כוונתו להעביר שליש מהשטח לבנייה חרדית, ואף יצאו בהשמצות בערוץ 1 נגדו ונגד התחרדות העיר - להצביע בעד פיתרון השליש.

מה שמבטיח את רמת בית שמש ג' לחרדים נטו, היא העובדה, שחילונים לא ירצו להתגורר בשכנות לחרדים. המשמעות: כל השכונה, על 2200 יחידות הדיור הראשונים שלה, יהיו מאוכלסות בזוגות צעירים חרדים.

צפי הבניה ברמת בית שמש ג' הוא 30000 יחידות דיור.

בהצבעה שנערכה היום אחר הצהריים במליאת עיריית בית שמש, הצביעו 14 חברים בעד, 2 נמנעו ושלושה הצביעו נגד.

הרשימה המלאה כדלהלן:

הצביעו בעד:
5
חברים יהדות התורה
3 חברים מש"ס
3 מפד"ל
1 מפלגת העבודה (ריצארד פרס)
1 דור אחר (מאיר בלעיש)
1 סיעת טוב (אלי פרידמן)

הצביעו נגד:

2 מפלגת הרוסים
1 מורד מסיעת דור אחר - מוטי כהן.

ברכות מגדולי ישראל

בימים שלפני הההצבעה במליאת מועצת העיר על הסכם הפיתוח של שכונת רמב"ש ג', קיבל ראש העיר הרב משה אבוטבול את ברכתם של גדולי ישראל, להצלחה במהלך החשוב שיש לו השלכות רבות ומרחיקות לכת על הציבור החרדי.

הביקור הראשון היה ביום שני בבית הגרי"ש אליישיב בירושלים. ראש העיר הגיע מלווה בסגנו שמואל גרינברג וביו"ר ועדת תכנון ובניה משה מונטג. המשלחת הציגה בפני הגרי"ש את התוכניות החשובות של רמב"ש ג', ובכלל את כל ההתפתחות של הקהילות והמוסדות בבית שמש.

ביום שלישי בבוקר נערך ביקור בבית הגר"ע יוסף, כשאל ראש העיר מתלווים נציגי ש"ס במועצת העיר. בביקור השתתף גם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס. בפני הגר"ע הוצגו תוכניות השכונה החדשה, ראש העיר אף ביקש ברכה וחיזוק לתושבי בית שמש הוותיקה בעקבות האסון הכבד שאירע בערב שבת בכביש 38.

בשעות הערב של יום שלישי נערך ביקור בבית האדמו"ר מגור, כשלביקור התלוו לראש העיר, יו"ר סיעת יהדות התורה ישעיהו ארנרייך וחבר העירייה לשעבר אברהם ברגר. האדמו"ר האציל ברכת הצלחה לנציגי הציבור בבית שמש להצליח בהקמת השכונה החדשה.

מאוחר יותר נערך ביקור בבית הגראי"ל שטיינמן, כשלביקור מתלווים לראש העיר, גרינברג ומונטג. בביקור הציגו בפני ראש הישיבה את התוכניות לשיווק השכונה החדשה, וקיבלו את ברכתו להצלחה רבה.

את מסכת הביקורים, סיימו בשעת לילה מאוחרת בבית האדמו"ר מבעלזא. לביקור שנערך כ-40 דקות התלווה לראש העיר חבר מועצת העיר מרדכי דירנפלד. האדמו"ר התעניין בתוכניות השונות של השכונה, ובירך את ראש העיר וכל הנציגים שיצליחו לפעול ולעשות למען כלל ישראל.





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}