י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"הוא ייצא נקי"

ההר הוליד עכבר? העצורים החרדיים ב'פרשת דיל' שוחררו בערבויות שנעו בין 200 אלף ועד שלושה מיליון דולר. עוה"ד של הרב שאול קצין, רבה הישיש של הקהילה הסורית: "האמת תצא לאור"

הרב שאול קצין, עם עורך דינו, בצאתם מבית המשפט
הרב שאול קצין, עם עורך דינו, בצאתם מבית המשפט



פחות מיממה לאחר המעצר המתוקשר, שוחררו העצורים החרדיים ב'פרשת דיל' - פרשת הלבנת ההון - שבמהלכה נעצרו עשרות אנשים בברוקלין, מונסי וניו ג'רזי, פרשה שמסעירה את הקהילה החרדית בארצות הברית.

ראשון המשוחררים היה בנימין שפירא, חסיד בעלזא. הוא שוחרר, בערבות של רבע מיליון דולר שחתם גיסו, לאחר חקירה של מספר שעות, ולאחר שהובהר לחוקרים כי הוא עשוי לחבל בחקירה. תפקידו של שפירא, בן 28, מברוקלין, היה להעביר את הכספים, כשהוא משמש כשליחו של אחד העצורים האחרים בפרשה.

גם הרב שאול קצין, רבה הישיש של הקהילה הסורית, בן 87, שוחרר בערבות של 200 אלף דולר. עורך דינו אמר כי הוא בטוח ש"האמת תצא לאור והוא יהיה נקי". הרב קצין הופיע בפני השופט מארק פאלק אחר הצהריים (שעון ניו יורק) ונקבע כי הוא ישהה בבית המשפחה בברוקלין, שם הוא מתגורר עם אישתו ברוב ימות השנה.

כך פעל הסוכן השתול שלמה דווק
דרמה בארה"ב: 44 עצורים בחשד להלבנת הון, שוחד ושחיתות
'פרשת דיל' • גלריה: מעצר בבורו פארק


כמו כן שוחררו בגל הראשון משה יידל אלטמן בן 39, חסיד צאנז ממונסי, בערבות של 200 אלף דולר; דוד גולדהירש, בן 30, מויליאמסבורג - מנהל הגמ"ח של חסידי בויאן, יצחק פרידלנדר בן 41, והקבלן לוי יצחק רוזנבאום, בן 58, חסיד גור, החשוד בסחר באיברים, ששוחרר בערבות של שלושה מיליון דולר - כל הנכסים הרשומים על שמו.

אחריהם שוחררו יתר העצורים. את השבת יעשו כולם בחיק משפחתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}