י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגר"ע: המשיח יטפל באובמה

הגר"ע יוסף תקף בדרשתו השבועית את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, המונע בניה בשטחי יהודה ושומרון: "יבוא משיח צדקנו ויעיף אותו". וגם: למי הכותל לא מחכה בליל ט' באב

הגר"ע: המשיח יטפל באובמה

שיעורו השבועי של הגר"ע יוסף במוצאי-שבת ממשיך לספק כותרות.

במוצ"ש האחרון, הותקף נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, על דרישתו להקפיא את הבניה ביהודה ושומרון: "לא תבנה פה, לא תבנה שם - כאילו אנחנו עבדים שלהם, עבדים מושלים בנו". לצד ההתקפות הבטיח הגר"ע גם פיתרון: "יבוא משיח צדקנו ויעיף אותם".

בהמשך השיעור הבטיח הגר"ע, כי המשיח יטפל בעוד נושאים העומדים על הפרק. בדרשתו שנוסבה על ענייני דיומא - חורבן הבית, כאב הגר"ע על המצב בהר הבית: "איפה בית המקדש שלנו? יש שמה ערבים. המשיח יעיף את כל הרשעים האלה", הבטיח הרב.

הגר"ע האריך בדרשתו אודות חומרת העניין שיש באבלות על חורבן הבית. הוא הזהיר כי אין לעסוק בדברים היכולים לגרום להיסח הדעת מהאבילות כגון קריאת עיתונים וכיוצ"ב. הדבר היחיד שיש לעסוק בו בט' באב, הוא במדרשים המדברים אודות חורבן הבית, ולעורר את הלב להצטער על החורבן.

הגר"ע דיבר גם על המנהג שפשט בקרב נוער שוליים ללכת לכותל בליל ט' באב: "אנשים שחושבים שמותר לטייל והולכים לעיר העתיקה, הולכים בחורים ובחורות ביחד, כל זה נגד דעת תורה. הם אומרים 'צריך לבקר הכותל'. הכותל מחכה להם? מי צריך אותם?"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}