י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רופא הנט"ן יתייצב בפני 'צוות בדיקה'

חשש לכשלים בטיפול ברחלי סופר ע"ה, הילדה שנפלה לבור ברמת אשכול: במד"א חוקרים - האם רופא הנט"ן קבע כי הילדה נהרגה מהנפילה, ולכן לא ביצע בה את הטיפול הנכון?

רופא הנט"ן יתייצב בפני 'צוות בדיקה'
רמת, אשכול, תמונות, מהבור, היום, שאחרי,


הטענות עליהן דיווחנו בשבוע שעבר, לפיהן היו כשלים חמורים במהלך הטיפול בילדה רחלי סופר ע"ה, הילדה בת ה-3 שנפלה לבור הרעיל בשכונת רמת אשכול בירושלים - החלו להיחקר על-ידי הנהלת מד"א.

הרופא אמר: "אפשר להפסיק אצל שניהם"

לפי העיתון 'מעריב', הנהלת מד"א החלה לחקור את תפקוד צוות נט"ן שהוזנק לטפל בילדה, לאור הטענות על תפקוד רופא הניידת, ולפיהן הוא מיהר לקבוע את מות הילדה, והבהיר כי אין צורך לבצע בגופה עיסויים, משום שהיא מתה מטראומה.

לפי 'מעריב', מנכ"ל מד"א אלי בין הורה לראש אגף הרפואה במד"א לחקור את תפקוד הצוות, ו'מעריב' מדווח כי הבוקר (א) אמור רופא הנט"ן להתייצב בפני צוות הבדיקה ולתת הסברים על הטיפול הרפואי שהעניק באירוע.

ככל הנראה, בהרואת הרופא, ניסתה מתמחה במשך שלוש פעמים לבצע החדרת צינור תוך קני (טובוס‭,(‬ אך ללא הצלחה. "ברגע שמתמחה נכשל בפעם הראשונה, על הרופא לבצע מיד את הניסיון השני‭,"‬ אומר פראמדיק בכיר. "הרופא פשוט קבע שמותה של הילדה נקבע כתוצאה מטראומה, בשל הנפילה לבור, דבר שגרם לדימום פנימי, ולא כתוצאה מהרעלת הגזים, ולכן מיהר לקבוע שאין צורך לבצע עיסויי לב‭,"‬ אמר גורם המעורה בפרשה.

מהעדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עלה, כי עם קביעת מותה של הילדה, ביקש אותו רופא מצוות פרמדיקים אחר להפסיק את הניסיונות להציל את חייו של האברך מנשה כליפא, שנחלץ להציל את רחלי סופר ע"ה.

הפרמדיקים בחרו להתעלם מההוראה ולאחר דקות אחדות חזר כליפא לנשום - ופונה אל בית החולים במצב קשה מאוד.

לדברי גורמים בהנהלת מד"א, מרגע הגעת הצוות לזירה ועד קביעת המוות של הילדה חלפו 14 דקות בלבד. זו אחת הסיבות שמנכ"ל מד"א הורה לפתוח בחקירת תפקוד הצוות.

"שמענו את הטענות בקשר לתפקוד הצוות, ולכן הוקמה ועדת בדיקה. בסך הכל באירועים חריגים שבהם נקבע מוות של ילדים או של אנשים צעירים, אנו בודקים את תפקוד הצוות וכך גם במקרה הזה‭,"‬ אומר גורם בכיר במד"א ל'מעריב'. "אנחנו נבדוק את התפקוד במקרה הזה, ואם היו תקלות אנחנו לא נסתיר ולא נטאטא אותן מתחת לשולחן. אין לנו פשרות, אנחנו מתעסקים בחיי אדם ואנחנו דורשים מקצוענות מהצוותים שלנו." ‬
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}