י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הסתיים כינוס גדולי התורה

חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ולצדם האדמו"רים מעלוי וסדיגורא, התכנסו לדון בהפיכת 'החינוך העצמאי' מאגודה עותומנית לעמותה. אדמו"רי אגו"י החרימו את הכינוס

הגרי"ש מגיע לכינוס. צילום: יצחק לב ארי
הגרי"ש מגיע לכינוס. צילום: יצחק לב ארי



עשרות מגדולי ישראל, רובם חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ולצדם חברי מועצת גדולי התורה באמריקה, השתתפו היום (ב') בכינוס מיוחד שהתקיים בבית המלון 'נובוטל' בירושלים.

במסגרת הכינוס, שארך פחות משעה, החליטו על הפיכת 'החינוך העצמאי' מאגודה עותומנית לעמותה. זאת, לאור דרישת משרד המשפטים.

כינוס גדולי התורה: ההחלטות ותמונות


בישיבה השתתפו הגרי"ש אלישיב, האדמו"ר מערלוי, האדמו"ר מסדיגורא, הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"נ קרליץ, הגר"ג אדלשטיין, הגר"ש אויערבך, הגר"נ פינקל, הגר"י שיינר, הגר"מ קוטלר ראש ישיבת ליקווד, הרב מאיר צבי ברגמן, הגר"נ טולידנו, וחברי מועצת גדולי התורה מארה"ב הגר"א שכטר, הגר"ד פינשטיין והגר"א פלדמן. כמו כן משתפים בישיבה מנחם פרוש, שלמה לורנץ ועורכי דין.

מי שלא השתתפו בכינוס הם האדמו"רים מצאנז ובעלזא, וזאת למרות הלחצים שהופעלו כדי שיקחו חלק בכינוס.

כמו כן לא השתתפו האדמו"רים מויז'ניץ, באיאן, סערט ויז'ניץ, סלונים ונובומינסק.

גם הגר"ח קנייבסקי לא השתתף, אך חתם על הסכמתו להפיכת האגודה לעמותה.

במקביל נודע, כי הגאון רבי משה שפירא והגרב"ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז' התבקשו על-ידי הגרמי"ל לפקוביץ להצטרף למועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', כדי שישתתפו בכינוס, אולם הם דחו את ההצעה, משום ש"אינם רוצים להתערב בפוליטיקה".

מי שהוביל את החרם החסידי כנגד הכינוס ולא השתתף בו הוא האדמו"ר מגור. מחצר גור העבירו מסר חד כי במידה ויתקבלו בכינוס החלטות שיפגעו בחסידות, יפתחו מסגרת חינוכית חדשה אליה יצרפו חוגים נוספים. בחסידות מזכירים שגם חב"ד אינה פועלת במסגרת החינוך העצמאי וכן בעלזא.

על פי התכנית של מארגני הכינוס, אחרי שתתקבל ההחלטה להפוך את 'החינוך העצמאי' לעמותה, ימונו גדולי התורה לחברי העמותה והם שיהוו את הסמכות שתקבע בכל הנוגע לעמותה.

עידכון אחרון: 12:30

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}