י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רק בארץ יהיה 'יודן ריין'?

מכתב חריף וחסר תקדים, עליו חתומים רבנים ודיינים ובראשם הראשל"צ הגר"ש עמאר, קורא לכל רבני התפוצות ולבעלי ההשפעה בעולם היהודי, ללחוץ על אובמה להסיר ההתנגדות לבניה ביו"ש • פרסום ראשון

להפעיל  ההשפעה. הגר"ש עמאר
להפעיל ההשפעה. הגר"ש עמאר

במהלך כנס של ארגון 'אריאל', שבראשו עומד רבה של חיפה, הרב שאר ישוב כהן, המתקיים בכפר גלעדי, בהשתתפות רבנים רבים, נכתב מכתב חריף חסר תקדים. המכתב, עליו חתומים רבני ישראל, כבר מעורר סערה רבה בקרב רבנים בעולם היהודי, מאחר והוא מהווה קריאה לכל רבני התפוצות, ולכל בעלי ההשפעה בעולם היהודי כולו, ללחוץ על ממשלו של נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, להסיר את הלחץ ממשלת ישראל בכל הנוגע לבניה ביהודה ושומרון.

במכתב, שגובש על-ידי הרב שלום גולד מירושלים, מראשי ארגון 'איחוד הרבנים למען עם ישראל', ועליו חתומים רבנים ודיינים, ובראשם הראשל"צ הגר"ש עמאר, קוראים הרבנים לכל בעלי ההשפעה היהודיים בעולם להסביר כי לא ייתכן שייאסר על יהודים הנמצאים על אדמתם, היכן מותר להם להתגורר והיכן אסור. במכתב מסבירים הרבנים, כי זהו אבסורד שהמקום היחיד על פני הגלובוס שבו ליהודים אסור להשתקע בכל מקום וחל עליהם 'יודן ריין' הוא דווקא במדינת ישראל.

איסוף חתימות הרבנים נעשה במסגרת ימי עיון המתקיימים בימים אלו על-ידי ארגון 'אריאל'. בכינוס, הנערך בכפר גלעדי שבצפון, משתתפים רבני ערים, אב"דים ורבני שכונות מישראל ומהעולם.

הרב גולד, שיזם את המכתב, נשא דברים במהלך סעודת שבת וסיפר על יוזמתו. במהלך ה'סעודה שלישית' נשא הגר"ש עמאר דברים, וכשסיים אמר כי דבריו של הרב גולד אינם נותנים לו מנוח, וכי מאז הבוקר הוא חושב שצריך לעשות משהו בנידון. כך גובש המכתב - שנכתב על-ידי הרב עמאר עצמו.

הרב גולד אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "המכתב מביע את צערם של בני ישראל על הלחצים המופעלים מצד ממשל אובמה על ממשלת ישראל. לא ייתכן שתקום מדינה ראשונה בעולם שבה יהיה אסור ליהודים להתיישב.

אמש (מוצ"ש) עודד הראשל"צ את יוזמי המכתב, ובמהלך ההתייעצויות הוחלט לשלוח את המכתב לראשי הקהילות היהודיות בארצות הברית.

המכתב לא מתפרסם לפי שעה, על פי בקשתו של הגר"ש עמאר, אשר ביקש שהמכתב יגיע תחילה אל רבני הקהילות בארה"ב, ורק לאחר מכן יפורסם בציבור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}