י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שאלות ותשובות בנושא ביטוח חיים

אילו פוליסות קיימות? האם יש קשר למספר הנפשות במשפחה לגודל הפוליסה ובכלל, מתי ואיך אקבל את הכסף מחברת הביטוח? צוות המומחים של מגדל עם התשובות לשאלות השכיחות ביותר בנושאי ביטוחי חיים

  • כ"ד תמוז התשס"ט
שאלות ותשובות בנושא ביטוח חיים

בשביל מה אני צריך ביטוח חיים?

התשובה לשאלה הזו נמצאת למעשה בשאלות הללו: מה יקרה במקרה של פטירה שלך ח"ו? מה יקרה אם חלילה מחר תיפול למשכב או תאונה תגרום לך לנכות לכל החיים? האם המשפחה שלך תמשיך להתקיים? האם יהיה מי שיפרנס את ילדיך? האם יהיה מי שידאג להכניס אותם תחת חופה וקידושין? לעזור להם בקניית דירה בבוא העת? בקיצור, אתה זקוק לביטוח חיים כדי לשמור על רמת החיים של המשפחה שלך גם ללא תפקוד שלך.

אם יש ביטוח לאומי למה צריך גם ביטוח חיים?

שאלה מצויינת, התשובה, לצערנו, עגומה מאוד. ביטוח לאומי בסך הכל מפצה אותך ללא קשר לתרומתך לכלכלת ביתך. מדובר על חלוקה באופן שווה לכל הזכאים. שיעורי הגמלאות מביטוח לאומי נמוכים מאוד ואינם מספקים את צורכי המשפחה או המחיה שלך. ולכן, רצוי מאוד להשלים את החוסר שעלול להיווצר באמצעות ביטוח פרטי.

איך מקבלים את הכסף מחברת הביטוח?

אם יש צורך להפעיל את הביטוח, יש להגיש תביעה בצירוף המסמכים הנדרשים ע"י חברת הביטוח לבדיקת התביעה. מהרגע שתאושר התביעה, חברת הביטוח תשלם את הסכום שאושר במועדים הקבועים בפוליסה.

מה ההבדל בין ביטוח חיים מסוג ריסק לביטוח מנהלים?

ההבדל הוא גדול. ביטוח מנהלים זה למעשה פוליסה למטרת חיסכון. לעומת זאת, פוליסת ביטוח חיים מסוג ריסק הינה לביטוח בלבד. חשוב לזכור כי קיימת אפשרות לרכוש בביטוח המנהלים כיסוי לביטוח חיים או במקביל ביטוח אובדן כושר העבודה ובאופן כזה לתת מענה מקיף לכל סיכוני החיים באשר הם.

כמה ביטוחי חיים אני צריך?

עניין זה משתנה מאדם לאדם. חשוב לזכור כי מטרת הביטוח לאפשר לבני המשפחה שלך ולשאר המוטבים שתבחר לשמור על רמת חיים שהם רגילים לה כיום. במכלול השיקולים צריך לבחון כמה אנשים יזדקקו לכמה כסף ולאיזו תקופה.

כמה אני יכול לשלם עבור ביטוח חיים?

זה תלוי אך ורק בך. המחיר נקבע לפי סוג הביטוח שתרכוש וכן לפי היקף הביטוח. בנוסף לכך, הוא תלוי בנתונים אישיים שאותם תמלא בעת רכישת הביטוח. לדוגמא: מעשן/לא מעשן, מין, עיסוק, מצב בריאות בתחילת הביטוח ועוד. חשוב לזכור: עליך להחליט איזה כיסויים חשובים לך וכמה אתה מוכן להשקיע על כל אחד על פי התקציב שלך.

איך אני בוחר את הפוליסות שלי?

על מנת לבחון את הפוליסה אתה זקוק לסוכן ביטוח. רק סוכן ביטוח מורשה יוכל לעזור לך לבחור את הפוליסות המתאימות לך ביותר.

מתי כדאי להגדיל את הביטוח ומתי להקטין אותו?

הגדלת סכומי הביטוח מותנית בהגשת הוכחות על מצב בריאותך. בנוסף, נדרשת הסכמה של חברת הביטוח לצורך כך. רצוי לשקול שינויים בסכומי הביטוח כאשר חלים שינויים במצב המשפחתי, כגון: נישואין, לידת ילד וכו. חשוב לזכור כי ניתן לפנות לחברת הביטוח ולבקש לשנות את סכומי הביטוח בכל עת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}