י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הפגנות מאה שערים: עשרות עצורים

המאבק נגד מעצר 'האם המרעיבה' מחריף: עשרות מפגינים נעצרו בהפגנות בירושלים • הצלמים פיני רוזן ויוסי שחר עם גלריות מהשטח הבוער • אלי שקד עם וידאו

הפגנה נגד המעצר. צילום : פיני רוזן
הפגנה נגד המעצר. צילום : פיני רוזן

ההפגנות נגד מעצרה של 'האם המרעיבה' עולות שלב: מאז שעות הצהריים נערכות הפגנת ענק בירושלים. המפגינים זועמים על המאסר ומאיימים להבעיר את העיר.

בשם האם • גלרית תמונות
"מאמע, אווי ביסטו?" • גלריה

הטענות של אנשי החסידות אליה משתייכת האישה, מתחלקות לשניים: ראשית, הם קובלים על כך שהאשה נמצאת במעצר. לדבריהם, גם אם האשה לוקה במחלה נפשית, הרי שיש לטפל בנושא במחלקה פסיכיאטרית, ולא בין כותלי בית הסוהר. כליאתה מעוררת רגשות של רדיפה מתמשכת נגד הציבור החרדי, והאשה הפכה לסמל לרדיפה המשפטית נגד החרדים.





שנית, הם טוענים, לגופם של דברים. לטענתם, האשמות מגוחכות. האשה מגדלת מספר ילדים החיים בבריאות איתנה. מעולם לא נשמעו תלונות על דרכי הגידול של הילדים - להיפך: הילדים היו לסמל ודוגמה לחינוך טוב, ולמסירות של ההורים. לטענתם, הסיפור התפוצץ לאחר שהאימא חשפה כי הילד עבר ניסויים רפואיים בבית החולים 'הדסה', וכי בכדי להסיר מהם את האשמה, הם מטילים אותה על האם.

מאמש (ג') הבעירו מאות אברכים ובחורים את רחובות העיר ירושלים. הרחובות נחסמו לתנועה, ואף דווח על עצור אחד בהפגנות.

כתבות בנושא:
זעם ברחובות • שידור מוקלט
לא ראינו, לא שמענו, לא אמרנו
האמא המרעיבה • כל הפרטים
האם המרעיבה: ירושלים בוערת


היום (ד') בשעות הבוקר חודשו ההפגנות ביתר שאת, ורחוב בר אילן הפך לזירה המרכזית בה נלחמים המפגינים על שחרורה של האם. הפגנות נוספות מתקיימות גם בעיר בית שמש, שם מתרכזים המפגינים ברחוב נהר הירדן ומבעירים פחים.

במהלך ההפגנות ניזוק רכבו של ברונו שטיין, מפקד בכיר במשטרת ירושלים. המשטרה הביאה למקום יחידת צלפים עם כדורי גומי לפזר את ההפגנות.

בהפגנות ברחבי העיר, נעצרו 15 צעירים, ונלקחו לחקירה במשטרת ירושלים. כמו כן, שני צעירים נפצעו מפח בוער, אך לא פונו לבית החולים. המפגינים נושאים שלטים הקוראים: "אימא, איפה את?" - בשפות עברית ואידיש.

כמו כן, מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' דיווח, כי הוא סובל מהטרדות טלפוניות מאז חשיפה המקרה, והנושא הועבר לטיפול המשטרה.

האם זהו עידן חדש ב'מאה שערים? האם נראה יותר הפגנות נשים, או שזו הפגנה חד פעמית? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}