י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הוא זכאי!

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה את שי דרומי, שירה למוות לפני שנתיים וחצי בפורץ בדואי שפלש לחוותו, מאשמת הריגה. הגשת כתב האישום עוררה סערה ציבורית - ובכנסת נחקק 'חוק דרומי'

שי דרומי
שי דרומי


בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה הבוקר (ד') את החוואי שי דרומי מהריגת הפורץ הבדואי שפרץ לחוותו יחד עם גנב נוסף, לפני שנתיים וחצי. דרומי הורשע רק בסעיף של אחזקת נשק.

האירוע בגללו הועמד שי דרומי לדין התרחש ב-13.1.07 . שני פורצים בדואיים הרעילו את כלבי השמירה ונכנסו אל תוך חצר החווה, תוך שבירת מנעולי השער. דרומי שמע רחשים התעורר ויצא לקראתם כשרובה בידו. הוא הבחין בשניים וירה לעברם במטרה להניסם. מהכדורים נפגעו שני הפורצים. אחד מהם, חאלד אל אטרש, מת מפצעיו ואילו השני, איוב אל הוואשלה, נפצע קשה.

דרומי הזעיק מיד את המשטרה ואת מד"א. כשאלו הגיעו, הם ראו אותו רוכן על הפצועים ומנסה לטפל בהם. חודש לאחר מכן, הגישה פרקליטןת המדינה נגדו כתב אישום בגין הריגה ופציעה.

הגשת כתב האישום עוררה סערה ציבורית. בעקבות הסערה התקבל בשנה שעברה בכנסת חוק על שמו של דרומי - 'חוק דרומי', הפוטר מאחריות פלילית אדם שנוקט באלימות נגד מי שנכנס למקום מגוריו, בית העסק, או משקו המגודר, מתוך כוונה לבצע עבירה.

שי דרומי עצמו היה בטוח כל העת בזיכויו. בשנים האחרונות הוא התקרב אל הדת, כמו אחיו החוזר בתשובה. בערב ראש השנה הוא יצא לאומן, כדי להתפלל על ציונו של רבי נחמן מברסלב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}