י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האם המרעיבה: ירושלים בוערת

פרשיית 'האם המרעיבה' מסתעפת: במשטרה לא כיבדו את הסיכום לשחררה לטיפול פסיכאטרי והמונים יצאו לרחובות • במהומות פצוע אחד • רמקולים קוראים לציבור בשם הרבנים: תתפזרו!

הפגנות במאה שערים. צילום ארכיון: פיני רוזן
הפגנות במאה שערים. צילום ארכיון: פיני רוזן

כתבה קודמת בנושא:
האמא המרעיבה • כל הפרטים

פרשיית האם המרעיבה הולכת ומסתבכת: כפי שפרסמנו באתר 'בחדרי חרדים' הגיעו ב'עדה החרדית' לסיכום עם נציגי הרווחה כי ימליצו לשחרר את האם לטיפול פסיכאטרי, ובתמורה ישתיקו את ההפנות, אך סיכומים אלו לא עמדו במבחן המציאות, והאישה נשפטה להארכת מאסר.

מיד עם היוודע כי האשה נשאר במעצר, יצאו מאות תושבים מהשכונות החרדיות להפגין על המעשה. כביש בר אילן בירושלים נחסם לתנועה לאחר שנערים הציבו פחי אשפה במקום, כוחות משטרה נמצאים במקום.

מוקדם יותר הופצו פשקווילים הקוראים לצאת לרחובות ולמחות על מעצר האם. בפשקווילים נאמר: "זה שנתיים ימים שאמא חרדית צמודה לתינוקה במסירות נפש שאין כדוגמתה. מי שמכיר מעט את ההלך של הדסה משמשים הפציינטים כחומר לימוד לסטודנטים. האם המסורה הרגישה שמשהו התרחש מאחורי גבה, שהטיפולים אינם לטובתו של הילד. בעצת עסקני היהדות החרדית נקרא להימנע עד כמה שאפשר להגיע לבתי החולים של הדסה. זו עלילת דם שפלה נוסח ימי הביניים והאם נימוקה בכלא רמלה ביחד עם פושעות מועדות מהעולם התחתון".

במקביל הבעירו תושבי שכונת מאה שערים פחי אשפה גם בכיכר השבת.

במהלך ההפגנות נפגע בראשו מאבן אדם שניסה לפנות פח בוער ברחוב בר אילן. הוא פונה במצב קל לבית החולים הדסה.

יצוין, כי ברחוב בר אילן נשמע רמקולים הקוראים לציבור המפגינים להתפזר על פי הוראת הרבנים, אך קומץ של נוער שוליים ממשיך להתאסף במקום ולהבעיר פחי אשפה.

המפגינים מוחים על כך שהחשודה נעצרה בצאתה מלשכת הרווחה. ביום ראשון הגיעו קבוצת אנשים ללשכת הרווחה השוכנת ליד מאה שערים, פרצו ללשכה והחלו לשרוף ולשבור את תכולתה, אתמול הגיעו אלמונים לאחת מלשכות הרווחה בעיר והציתו את אחת הדלתות בה.

כמו כן דווח כי לשכות הרווחה באיזור קיבלו היום הוראה לפנות את המבנה בשעות הצהריים, עקב חשש כי מפגינים שיגיעו למקום יתנכלו לעובדים.

יצוין, כי אין כל וף רשמי העומד מאחורי ההפגנות, ב'עדה החרדית' מעדיפים להגיע להסדר, ולבדוק את האשה באמצעים רפואיים. שמואל חיים פופנהיים אמר היום, כי הוא לא מבין למה עצרו את האשה. אם יש לה בעיה רפואית כפי שהתפרסם באמצעי התקשורת – שיאבחנו אותה, המעצר, והדרך בו הוא התבצע נראים כרדיפה מכוונת של הציבור החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}