י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אושי ספרנוביץ ל'בחדרי חרדים': "אין מה לדאוג!" • וידאו

בעל 'חומש השקעות' התייצב הבוקר במשרדו. אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "כפי שאתם רואים אני במשרד, יושב עם לקוחות. הכל בשליטה" • במקום צעקות, דחיפות ומכות • האם חזר מחו"ל? • וידאו בלעדי

אושי ספרנוביץ, בצהריים, במשרדו. צילום: יצחק לב ארי
אושי ספרנוביץ, בצהריים, במשרדו. צילום: יצחק לב ארי

כתבות קודמות בנושא:
עליתו ונפילתו של הגביר
סיוון רהב מאיר עם הלקוחות שנשארו חסרי כל • לצפיה


אושי ספרנוביץ', המקים והבעלים של חברת ההשקעות 'חומש השקעות', התייצב הבוקר (ג) במשרדי החברה שבבניין 'גרנד הול' בבני-ברק והתיישב לעבוד, כאילו לא ארע בימים האחרונים דבר.

אבל עבור רבים ממשקיעי החברה, בימים האחרונים נפל דבר: השמועות על קריסת החברה הביאה אל הבניין המוני משקיעים, הצובאים על דלתות המשרד ומצפים לתשובות. אלה נכנסים בזרזיף איטי למשרדו, ושומעים ממנו דברי הרגעה, בעוד המשקיעים שנמצאים בחוץ מנסים לפרוץ פנימה אל המשרד, ובמקום נראים מחזות בלתי נעימים: צעקות, דחיפות ומכות.

לכתב אתר 'בחדרי חרדים' שנכח במקום, אמר ספרנוביץ: "כמו שאתם רואים אני במשרד יושב עם לקוחות. אין מה לדאוג הכל בשליטה".



וידאו: יצחק לב ארי, בחדרי חרדים


לדברי אושי ספרנוביץ', שנעלם בימים האחרונים, הוא אכן הסתבך, אך עם מעט עזרה הוא יוכל, לדבריו, לצאת מהמצב. לטענתו, הפרסום המוגזם לפרשה פגע בו מאד והוא ניזוק קשה, אך הוא עושה הכל בכד להחזיר את הגלגל אחורה.

האם חזר ספרנוביץ הבוקר מחו"ל? לדברי מקורבו ששוחח אמש עם כתב אתר 'בחדרי חרדים', ספרנוביץ, תושב שכונת גני הדר בפתח תקווה, לא שהה בחו"ל, אלא שהה כל העת בדירת מסתור אי שם בארץ הקודש, כדי לקחת פסק זמן להיערכות מחדש. לעומת זאת, יש הטוענים כי ספרנוביץ' נחת הבוקר מלונדון, על מנת להרגיע את המשקיעים.

כך או כך נראה, כי אין המדובר כאן באיש ש'עקץ' מאות האנשים. התייצבותו המהירה במשרדו, למרות התפוצצות הפרשה מלמדת כי הוא בא בכדי לפתור את הדברים.

למקורביו אמר: "הורגים אותי ואת משפחתי. שופכים את דמי, אף אחד לא שמע את גרסתי. אני מקווה שהכל יסתדר בעזרת ה'". הוא הוסיף שברצונו לכנס עוד הערב מסיבת עיתונאים, בה יסביר את השתלשלות הפרשה, ואיך הגיעה החברה - שבימים הטובים הניבה רווחים נאים ביותר למשקיעים בה - למצב שהגיעה.

ספרונוביץ עצמו מתהלך כאוב. מרגיש שהפכו את מי שהיה לאחד הפילנתרופים הגדולים במגזר החרדי לגנב נקלה, וכל זאת על לא עוול בכפו. עשרות ממקורביו מעודדים אותו ומוכנים להעיד בשבועה על יושרו וצדקתו של האיש.

ומה קרה לכסף? כיצד נעלם? על פי דברי מקורבו, חלק מהכסף שהושקע אצל ספרנוביץ נגוז בהשקעות כושלות, אך חלק גדול אחר מופקד בחשבונות הבנק של החברה, הנמצאים תחת עיקול מטעמים כאלה ואחרים.

מה שברור הוא שבפרשייה זו עדיין רבות השאלות מהתשובות.

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר, כי הפרשה אינה נחקרת על ידם. ככל הנראה, המשקיעים החרדים מעדיפים שלא לחשוף בפני הרשויות את היקף כספם.

אתר 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}