י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"נשארנו במדרגות, פצועים" • ראיון

בנימין (בני) פישר, מייסד ויו"ר אגודת 'מגן לחולה', ועוזרו הותקפו בידי ערבים. התוצאה: שברים בידיים ומכה בראש. כעת הוא "מתקשה להתנייד, אבל ממשיך את העזרה לאנשים"

בני פישר עם הגר"ש אוירבעך, בחתונת בתו. צילום: יעקב נחומי
בני פישר עם הגר"ש אוירבעך, בחתונת בתו. צילום: יעקב נחומי

יום ראשון, שעת בוקר, שכונת בית וגן, ירושלים.

בנימין (בני) פישר, מייסד ויו"ר אגודת 'מגן לחולה', נמצא במשרדו. כמידי יום הוא משיב לעשרות הפניות הטלפוניות, בסבלנות, בשקט, ובנינוחות. על סדר היום: ביקורים בבתי חולים, משלוח מיילים לבתי חולים ברחבי העולם - ומתן ייעוץ למאות פונים.

הטלפון האישי מצלצל. על הקו, אחד השכנים מרחוב מיכלין. הוא מספר על רעשים מוזרים שעולים מביתו של פישר. בני ועוזרו המסור אבי יוצאים במהירות אל הבית. ובשלב זה הסיפור מתחיל לקבל צבע.

בשיחה שערכנו עם בני פישר, בכדי לקבל פרטים נוספים על האירוע, הוא אמר: "הייתי שמח לדבר איתכם, אבל אני מוצף כעת בפניות של אנשים. באירוע היה איתי עוזרי, אבי. דברו איתו".

אבי, מצווה ועומד, מספר לאתר 'בחדרי חרדים' על השתלשלות האירועים:

"קיבלנו טלפון מאחד השכנים ברחוב מיכלין, שמכיוון הדירה נשמעים רעשים מוזרים. 'טסנו' לבית, ואנחנו שמים לב שהדלת קצת פתוחה. נכנסנו לדירה ואנחנו רואים שני ערבים. אנחנו שואלים: 'מה אתם עושים פה?' - והם עונים: 'אנחנו בעלי הבית'. כאן פקעה סבלותינו, וניסינו לתפוס אותם. כמובן שהם פתחו במנוסה, ואנחנו ניסינו לרדוף אחריהם.

"בעודנו במדרגות, הגיע ערבי שלישי שלא ראינו, והעיף את בני בגרם המדרגות, הוא התגלגל עלי, ושנינו נפצענו. הערבים ברחו, ואנחנו נשארנו שם פצועים".

• יש נזקים?

"אני נפצעתי קל, ויש לי שברים ביד. הרב פישר קיבל שברים בשתי הידיים. שבר אחד בכף היד, והא ממש לא יכול להזיז את היד. חוץ מזה, הוא קיבל מכה חזקה בראש. היינו בצילומים בהדסה עין כרם אתמול, הכאב הלך והחריף ככל שעבר הזמן".

• הוא ממשיך לעבוד?

"אתמול הוא קצת נח, אבל היום הוא חזר לענות לטלפונים רגיל. הוא לא יכול להפסיק לעזור. את הביקורים בבית חולים הוא יפחית בימים הקרובים, כי הוא מתקשה להתנייד, אבל את שאר הפעילות של העזרה לאנשים הוא יערוך כרגיל".

תושבי שכונת בית וגן בירושלים מספרים כי מזה זמן סובלים תושבי השכונה ממכת גנבים ערבים, הפורצים לבתים וגונבים מכל הבא ליד. רמת התחכום של קבוצת הגנבים, שהמשטרה אינה מצליחה להניח עליה את ידיה, עולה מגניבה לגניבה. גם הפעם לא הצליחה המשטרה לעלות על עקבות הגנבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}