י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"אין מיטה, אין כיסא, אין אוכל"

הרב אבא דונר, מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הוזעק לבית הכלא צ'יבא שבטוקיו, לפגוש בבחורי הישיבה העצורים: "תנאי המעצר מזעזעים. כל יהודי העולם צריכים להתאגד למענם" • פרסום ראשון

"אין מיטה, אין כיסא, אין אוכל"

"הדרישה לאוכל כשר לאסיר ולעצורים ביפן הנה דרישה אלמנטרית ומעוגנת בזכויות היסוד של כל אסיר ועציר בכל העולם. אעביר את התרשמותי הקשה ליהדות אירופה ונעשה כל שנוכל כדי לשכנע את השלטונות לאפשר להכניס להם לפחות אוכל כשר" - כך אמר מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב אבא דונר, עם שובו מטוקיו.

הרב דונר נועד עם הגאון רבי חיים דוד וויס ועוזרו, ר' אהרן נזרי, ועם עורכי הדין של העצורים. הרב דונר, ששהה בכינוס בפראג, הוזעק על-ידי עסקני הציבור המטפלים בפרשה לטוקיו, על מנת לסייע להעביר את דאגת יהדות אירופה לעצורים החרדים ביפן, ואת בקשתם האלמנטרית לאפשר הכנסת אוכל כשר, שיאפשר את קיומם הבסיסי.

הרב אבא דונרצילום: הרב אבא דונר
הרב אבא דונר

הרב דונר, שביקר את העציר יואל גולדשטיין בבית המעצר 'צ'יבא' שבפאתי טוקיו, אמר עם צאתו: "הלב שלי נקרע כשראיתי אותו בחדר הביקורים. שוחחנו מעבר לזכוכית והמראה היה נורא. יואלי סיפר לי כי הוא מתקיים על פירות ומים, וכי בתאו הקט,ן שבו הוא כלוא לבד, אין מיטה או כסא, וכי רק האמונה בבורא עולם ובשליחיו היא שמחזיקה אותו ומאפשרת את הישרדותו".

הרב דונר אמר עם שובו ללונדון, כי הוא קורא לכל עמיתיו, ולכל יהודי העולם להתגייס ולסייע, ככל האפשר, לעסקנים המטפלים בפרשה של הצעירים הכלואים ביפן, בחשד כי הבריחו סמים אל המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}