י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

משה אבוטבול: "אני מאשים!"

ראש עיריית בית שמש פותח במתקפה תקשורתית: התרענו בפני משרדי הממשלה על כביש הדמים, אך הם בחרו שלא לעשות כלום. העירייה תציב שלטים עם שמות ההרוגים בכביש

ראש העיר בניחום אבלים אצל אחת ממשפחות ההרוגים
ראש העיר בניחום אבלים אצל אחת ממשפחות ההרוגים

בית שמש, שידעה בימים האחרונים ימי שכול ועצב, עם מותם של שלושה מצעירי העיר בתאונת דרכים קטלנית, בה נהרגו עוד שלושה נוסעים נוספים - ספגה ידעה אמש תאונת דרכים נוספת באותו כביש אדום - תאונה בה נפצעה תינוקת בת חמשה חודשים.

ראש העיר, משה אבוטבול, שמאז היבחרו לראשות העיר לפני כשמונה חודשים לא השאיר דלת במשרד ממשלתי שלא דפק עליה, כדי לעורר את ראשי הקודקודים לשקם ולשדרג את כביש 38, אומר עתה בכאב: "הפעם אי-אפשר לומר לא ידענו ולא שמענו, כי הכתובת לא הייתה על הקיר, אלא הייתה על הכביש, וכתובת זו עשויה ממצבות רבות העומדות שקטות בבית העלמין העירוני, אך השקט הזה הורג, כי מדובר בקורבנות של טובי הבנים".

עיריית בית שמש פנתה בעשור האחרון אל כל המי ומי במשרדי הממשלה הרלוונטיים, והעמידה בפניהם את הצורך החיוני והמיידי לשקם את הכביש ולהתאימו לצורכי העיר שכבר מזמן איננה מעברה שכוחה, אלא מטרופולין המתקדם למאה אלף תושבים, כשבתווך אמורים להיבנות עוד כ-30.000 יחידות דיור בעיר.

העירייה לא הייתה צריכה הוכחות לנחיצות שדרוג כביש 38, שכן כביש זה מוכר על ידי משטרת התנועה כ"כביש אדום" על כל המשתמע מכך. במהלך השנים אף הוכנס כביש 38 לתוכנית העבודה של מע"צ, ואף נעשו אי אלו עבודות, אך בקטע זה החליט מי שהחליט להוציא את הכביש מתוך הרשימה, והמצב הבלתי אפשרי והמסוכן נותר על כנו, ומי ששילם את המחיר היו הרוגים רבים ועשרות רבות של פצועים ובהם גם פצועים באורח קשה.

ראש העיר משה אבוטבול אומר כי התאונה הקשה שהייתה ביום שישי, בה נהרגו ששה נוסעים הייתה תאונה מיותרת, וכי הקורבנות היו קורבנות שווא. שכן, אם הכביש היה זוכה בשעתו לטיפול הראוי למעמדו, "לא היינו עומדים מול תאונה כה קשה וכואבת".

ראש העיר הוסיף ואמר: "יש המנסים לחפש את האשמים במקום אחר ולבדוק כיצד נסעה מכוניות זו או אחרת, אך ברור מעל לכל ספק שאם היה זה כביש ראוי ומסודר, כביש עם שני נתיבים לכל צד, כביש עם גדר הפרדה, ובעיקר כביש ישר ולא מתפתל כנחש, הכל היה נגמר אחרת, והתאונה הזו לא הייתה מתרחשת.

"איננו מחפשים אשמים, אך אם במשרד האוצר ימשיכו במגמה להתעלם מהכביש, או במשרד התחבורה ומע"צ ימשיכו להשאיר את הכביש בסוף הרשימה, חלילה איננו יודעים מי יהיה הקורבן הבא, שכן מדובר בכביש דינאמי ביותר, ומדי שבוע בממוצע מתרחשות בו תאונות".

בישיבת חירום שקיים ראש העיר משה אבוטבול בלשכתו עם כל הצמרת הבכירה של העירייה, התקבלה החלטה חד משמעית להעלות את רף התגובות של עיריית בית שמש, ונבדקת אפשרות להציב בכמה מוקדים בכביש את רשימת ההרוגים והקורבנות בכביש 38, כדי שהמסר יחלחל במשרדי הממשלה הרלוונטיים ואלה ידעו כי למרות ההתעלמות המכוונות - בית שמש לא תשכח ולא תסלח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}