י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"בעל החנות שקרן. החנות תיסגר"

בערב שבת פרסמנו על הצלחת הנציגות החרדית בירושלים: חנות שהייתה אמורה להיפתח בשבת - נסגרה. אבל השמחה הייתה מוקדמת: בעל החנות פתח את החנות, למרות הבטחותיו • כל הפרטים

צילום: מנח זרקא
צילום: מנח זרקא


כתבה קודמת בנושא:
בלמו את הפתיחה • פרסום ראשון

בשעות הערב המוקדמות של יום חמישי עברה אישית ציבורית בכירה במורד רחוב שלומציון המלכה. לפתע צדו עיניו חנות 'דראגסטור' חדשה, עליה נכתב, באותיות קידוש לבנה, סופרמרקט 24\7. לאלו שאינם בקיאים במונחי קיוסקים, נסביר: השלט מבשר על קיוסק הפתוח 24 שעות 7 ימים בשבוע.

מיודענו לא היסס הרבה, והתקשר מיד ליו"ר הוועדה למען השבת, הרב יצחק גולדקנופף. הוא עדכן אותו על הפירצה החמורה בחומת השבת בעיר. גולדקנופף התקשר לטלפון בלשכת ראש העיר, השמור אצלו עוד במקשי הקיצורים מ'פרשיית החניונים', והתריע על העוול הנעשה בפלטרין של מלך. מכאן החלו העניינים להתקדם.

היועצים החרדים של ראש העיר החלו לעבוד, הנציגים החרדים (דייטש ורוזנשטיין) נכנסו לעובי הקורה, ובשיחה עם ראש העיר, ניר ברקת, הבהירו כי טיפש אחד יכול לשרוף יער שלם - יער הנמצא ממילא בסכנת תבערה.

ראש העיר, ששבע הפגנות, החליט לטפל בעניין במהירות. מבירור קצר שנערך התברר, כי העסק החדש נטול רשיון עסק, ובשל כך הוא נאלץ להיענות לתכתיבי העירייה. עקיבא יוסף, האחראי על רישוי עסקים בעירייה, נשלח למקום, והבהיר את המצב לאשורו. לטענתו, הבטיח לו בעל החנות כי המקום לא ייפתח בשבת.

מכאן, החלה מלחמת הקרדיטים הרגילה, כשאת הכותרות תופסים חברי המועצה יוסי דייטש ושלמה רוזנשטיין, כמי שהצליחו למנוע את פתיחת החנות.

אלא שמי שחשף את הפרשה, קובל באוזנינו כי הפרשה רחוקה מסיום. לדבריו, במהלך השבת הוא חלף במקום, והחנות הייתה פתוחה לרווחה, למרות נטילת הקרדיטים המהירה של חברי המועצה.

לטענתו, "העסק הוא חדש, ואין לו רשיון עסק. מה שנדרש מהעירייה הוא לא לתת לו רשיון עסק ולסגור לו את המקום, באופן מיידי. מה זה כל ה'תהליכים' שנעשים? איך החנות עדיין עומדת פתוחה?". הוא מוסיף ואומר: "שמעתי שאחד מן הנציגים אומר שיפנו לבית משפט על מנת לסגור את החנות, הרי זו בדיחה. מדובר בחנות שאין לה רשיון".

חבר מועצת העיר, יוסי דייטש, אומר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "ביום שישי, לאחר שהגיעה התלונה, הגיע לחנות עקיבא יוסף, המשמש כמנהל מחלקת רישוי בעירייה. במהלך היום הוא הגיע לחנות שלוש פעמים, ושמע מפורשות כי החנות תיסגר בשבת. במקום דנו כיצד יסגור את החנות לאור העובדה כי החנות נטולת דלתות.

"לאחר השבת, הוברר מעל לכל ספק, כי מדובר בבן אדם שקרן, שמפר ברגל גסה את החוק. החלו נגדו בהליכים שיסגרו בסופו של דבר את החנות. מדובר בבן אדם שלא פתח תיק לרישוי עסק, והחנות תיסגר בקרוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}