י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בעלזא: רק הטובים יישארו ב'כולל'

בחסידות בעלזא מגבשים בימים אלו תוכנית מהפכנית: אברכי החסידות ילמדו לאחר החתונה בכולל יעודי שיבדוק את כשירותם ללימוד. מי שלא מתאים, ישלח ללימודי מקצוע - ויצא לעבוד

לפתור את מצוקת האברכים. האדמו"ר מבעלזא
לפתור את מצוקת האברכים. האדמו"ר מבעלזא

בחסידות בעלזא עובדים בימים אלו על גיבוש תכנית מהפכנית, שתגרום למאות אברכים לצאת אל שוק העבודה, כך מדווח אתר 'לדעת'.

על פי התוכנית המתגבשת, אברכי כולל ינותבו, לאחר שנתיים של לימודים, למסגרת של כולל המתאים להם, ואלו שלא מתאימים להמשך הלימודים - ינותבו לכיוון של תעסוקה.

יצוין, כי עד היום אברך בבעלזא היה חייב לבחור באיזה כולל ילמד, מבין שבעת הכוללים שמחזיקה החסידות, אולם החל מהשנה הבאה המצב ישתנה באופן דרסטי.

התכנית המתגבשת נועדה לפתור את מצוקת האברכים שלא מצאו את מקומם בכולל שבחרו, מיד לאחר החתונה. מצב זה גרם לאברכים רבים לתחושת תסכול וחוסר סיפוק.

על פי הדיווח, תקים החסידות ועד מיוחד, שיקבע היכן ישובץ כל אברך. מיד לאחר החתונה יישלחו האברכים כולם לכולל מיוחד שיוקם בירושלים, ולאברכים לא תהיה זכות בחירה היכן ללמוד לאחר החתונה.

הרבנים שיפקחו על כל אברך ואברך, יעקבו אחריו במהלך השנתיים הראשונות, שבסיומן יוחלט לאיזה כולל האברך יופנה. אלו שלא יתאימו להמשך המסגרת של הכוללים, יופנו ללימוד מקצוע, אותו ירכשו במשך שנתיים. לימוד המקצוע יתבצע במקביל ללימודי הכולל, ולאחר קבלת התעודה, יעזוב האברך את הכולל לטובת המקצוע אותו רכש.

התוכנית המדוברת תפעל כבר בשנת הלימודים הבאה. האברכים שמתחתנים בתקופה זו יופנו לכולל בירושלים. התוכנית מתבצעת כפילוט, ובאם תצליח, תועתק לכל ריכוזי בעלזא בארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}