י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רוצחו של אילן חלימי הי"ד למאסר עולם

יוסוף פופנה עינה ושרף למוות את הצעיר היהודי אילן חלימי הי"ד בצרפת. הרוצח האנטישמי מחא כפיים עם הקראת גזר הדין. עוה"ד של משפחת חלימי: "שמח שבית המשפט הכיר באופי האנטישמי של הרצח"

הפגנת המונים לאחר הרצח
הפגנת המונים לאחר הרצח

בית המשפט בצרפת פסק אתמול את גזר הדין באחד ממקרי הרצח האנטישמיים החמורים ביותר שאירועו בעשור האחרון: יוסוף פופאנה, מנהיג 'כנופיית הברברים', הכנופיה שחטפה ורצחה את הצעיר היהודי אילן חלימי הי"ד, בן ‭,23‬ נשלח למאסר עולם.

פופאנה, ‭,28‬ ביצע את הרצח המזוויע ממניעים אנטישמיים. כאשר נפתח משפטו הוא הגיע לאולם בית המשפט כשהוא זועק "אללה הוא אכבר", והכריז שיום מותו של חלימי הוא יום הולדתו החדש. כאשר הושמע גזר הדין הוא מחא כפיים לדברי השופט.

במהלך משפטו הודה פופאנה כי הוא דקר את חלימי, שפך עליו חומר דליק והצית אותו, אחרי שלושה שבועות של עינויים רצופים.

שני שותפיו של פופאנה למעשה הפשע המזוויע נשלחו למאסר של 15 ו-18 שנים. נאשם אחר, שהיה קטין בעת הרצח, נשלח ל-15 שנות מאסר וקטינה נוספת שהייתה שותפה לפשע נשפטה ל-9 שנות מאסר בלבד.

22 נאשמים אחרים הורשעו במגוון עבירות, ובכללן חטיפה, כליאה שהסתיימה במוות, והימנעות מלסייע לאדם במצוקה. הם נשלחו לכלא לתקופות שבין 10 ל-12 שנים.

פרשת החטיפה והרצח שזעזעה את צרפת, החלה לאחר שחברי הכנופיה חשבו שהניחו יד על קורבן שיניב כסף רב, רק משום שהוא יהודי. משפחתו של חלימי קיבלה שורה של דרישות כופר, שנעו סביב הדרישה ל-450 אלף יורו. החוטפים שלחו תמונה של אילן בדואר אלקטרוני ואיימו בכל שיחת טלפון: "אם לא תשלמו לנו, נהרוג אותו!". אבל לאחר שהחוטפים הבינו כי לא יצליחו לסחוט מאות אלפי אירו ממשפחת חלימי, הם איבדו עניין בחטוף. לאחר שעינו אותו במשך שלושה שבועות, הם השליכו את גופתו, כשעליה סימני כוויות ודקירות, ליד מסילת רכבת מחוץ לפריז.

הרצח עורר סערה גדולה בצרפת, וראשי השלטון השתתפו בעצרות ההזדהות ובלוויה ההמונית שנערכה לחלימי הי"ד.

עורך הדין של משפחת חלימי קרא לשר המשפטים הצרפתי להורות לתביעה לערער על קולת העונש: "אני שמח על כך שבית המשפט הכיר באופי האנטישמי של הרצח, אבל אני במיוחד מצטער על כך שבית המשפט גילה סלחנות כלפי אלה שסייעו ועזרו ליוסוף פופאנה‭."‬

גזר הדין ניתן בשבת, למרות בקשת בני משפחתו של אילן הי"ד, שהינם שומרי שבת, להעתיק את מועד מתן גזר הדין משבת הבאה לאמצע השבוע. פניית ארגונים יהודיים לנשיא צרפת סרקוזי באותו עניין הושבה ריקם.

הזמר יוני שלמה מצרפת, חיבר שיר מיוחד לזכרו של אילן חלימי הי"ד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}