י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עידן חדש: המצלמות יחליפו את המשגיחים?

הרב יהודה דרעי, רבה הראשי של באר שבע, מציע לבעלי עסקים בעיר להציב מצלמות, שישדרו את התמונות למשגיחי הכשרות - ולחסוך בתשלום שעות נוספות למשגיחים בשעות הלילה

עידן חדש: המצלמות יחליפו את המשגיחים?


הרחבת שעות הפעילות של בתי הקפה והמסעדות בעיר באר שבע הביאה עמה הוצאה נוספת לבעליהם: תשלום למשגיחי הכשרות, בעבור שעות העבודה הנוספות. כדי להתמודד עם העלות הזו, בימים בהם המצב הכלכלי אינו מזהיר, הציע רבה הראשי של העיר, הרב יהודה דרעי, פיתרון שיושם בהצלחה על ידי גופי כשרות שונים, בין היתר על-ידי בד"צ 'העדה החרדית' במהלך שנת השמיטה לצורך פיקוח על השדות: בעלי העסקים יציבו במטבחיהם מצלמות, אשר ישדרו את התמונות למחשבי הממונים על המשגיחים. כך, סבור הרב דרעי, יחסכו בעלי העסקים כסף ומידת ההשגחה על הכשרות תוגבר.

לפי אתר 'הארץ', המדווח על כך, החלטתו של הרב דרעי, התקבלה בעקבות תלונות של בעלי עסקים על חוסר שוויון בנטל התשלום על שעות ההשגחה. לדברי הרב, המצלמות אינן תחליף למשגיחי הכשרות, אך יחסכו תשלום על כמה שעות עבודה בכל יום. "לא נחייב אף בעל עסק לעשות כך", אמר דרעי, "עלות המצלמות תהיה 139 שקלים, הרבה פחות מעלות השארת המשגיחים לשעות נוספות".

"אני חושב שהיוזמה והמדיניות שהרב נוקט חיובית מאוד", אמר ל'הארץ' לירון יפרח, מבעלי מסעדת 'קאזה דה ברזיל' בעיר, "המצלמות יאפשרו לנו חיסכון בהוצאות על המשגיחים וחשוב לא פחות, תהיה הקפדה יתרה על הכשרות במסעדות, אני מברך את הרב על החלטה המתחשבת בבעלי העסקים".

אך לא כל בעלי העסקים בעיר מרוצים מהתוכנית החדשה, אותה מתכוונת הרבנות להתחיל ליישם בקרוב בעיר. "זו חדירה חמורה לפרטיות. עוד מעט הם ירצו לצלם לי את הקופה", אמר בעל בית קפה, שביקש להישאר בעילום שם, "זה לעשות 'מסחרה' מהכשרות. הם רוצים להיכנס לנו לחיים. זה לא עובד ככה. אי אפשר לשנות סדרי עולם".

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}