י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הכלה נעלמה שבוע אחרי החתונה

לפני שבוע וחצי נערכה חתונתם של לאה חמדי עב"ג ישראל מרחבי בצנעא. אבל רגע לפני שבני הזוג המריאו למונסי, קיבלו בני המשפחה הודעה: "לאה נחטפה על-ידי ערבי" • ראיון עם אח שבור

יהודים בתימן. צילום אילוסטרציה: צור שזיף
יהודים בתימן. צילום אילוסטרציה: צור שזיף


חתונתה של לאה חמדי עב"ג ישראל מרחבי התקיימה לפני כשבוע וחצי ברוב פאר והדר בעיר צנעא שבתימן. בפינות האולם כבר נרקמו התוכניות האחרונות המדברות על ההגירה של בני משפחת חמדי, משפחת הכלה, לארצות-הברית. התאריך: כשבוע לאחר החתונה.

זה היה שיחת היום. הנושא המדובר ביותר.

ואכן, התוכניות הכל-כך מדוברות יצאו בסופו של יום אל הפועל. המשפחה ארזה מטלטליה, ועזבה בדרכה אל הקהילה התימנית במונסי.

אלא שמכאן הכל השתבש. בשיחה שקיימנו עם אח הכלה, חבי חמדי, המתגורר בישראל, הוא מספר: "מאוד רציתי להשתתף בחתונה, אך הדבר לא הסתייע בסופו של דבר. לאחר החתונה נסעו בני המשפחה שלי לאמריקה, ובני הזוג היו אמורים להצטרף עליהם ביום שלמחרת".

• ואז מה קרה?

"אני דיברתי אתה לפני יומיים הכל היה בסדר. לפני שהם היו אמורים לעלות על המטוס, שמענו שלאה נחטפה על-ידי ערבי. אין לנו עוד פרטים".

• דיברתם עם המשטרה?

"לי יש שם כמה קשרים עם השלטונות. דיברתי איתם, הם הבטיחו שהם יעשו הכל בכדי לשחרר אותה".

• בטוח שזה חטיפה?

"אנחנו עדיין לא יודעים. לפני כשנתיים היתה בחורה שהחליטה להתאסלם וברחה עם ערבי, זה מקרים שקורים בתימן. אנחנו לא בטוחים שהיא לא ברחה, אנחנו רק מקווים שהיא תחזור בריאה ושלימה"

• כמה ילדים יש לכם במשפחה?

"אנחנו עשרה ילדים. אני היחיד שעליתי לארץ. חוץ ממני ומלאה יש עוד אחד נשוי".

נשמע על חבי שהוא מתקשה בברירת המילים. לא מסוגל להביע את הזעזוע העמוק בו שרויה המשפחה. שבוע לאחר החתונה - הבת נעלמת. בראש מתוצצים כל מיני השערות, ואין מי שייתן ולו שבב מידע אודות הבת. הסיפור המזעזע יעסיק מן הסתם עוד רבות את כלי התקשורת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}