י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

קרית יובל: מתגבש הסדר • חשיפה

לאחר הוצאת צו סגירה לבית פרטי בו התפללו בקרית יובל, מנסה יצחק פינדרוס לגבש הסכם. הפיתרון: הקצאה לבית כנסת ומקלט חלופי עד לבניתו. וגם: איפה צעדו ברקת ופינדרוס בשעת לילה מאוחרת?

סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס (משמאל) עם ראש העיר וחבר העירייה, יוסי דייטש
סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס (משמאל) עם ראש העיר וחבר העירייה, יוסי דייטש

אתר 'בחדרי חרדים' חשף שלשום את המאבק החדש של הציבור החרדי בשכונת קרית יובל.

צו סגירה נוסף: השכונה תבער • חשיפה

תקציר מהיר: חודשים ארוכים סובלים התושבים החרדיים מרדיפה מתמשכת בידי קומץ חילוני מתושבי השכונה. השבוע נדהמו התושבים החרדיים, לגלות בתיבת הדואר צו סגירה לבית פרטי בו הם מתפללים.

לפני מספר חודשים נסגר בצו בית משפט בית כנסת ששכן בבית פרטי, מה שאילץ את התושבים להתפלל בלילות שבת בסלון ביתו של חברי הקהילה שנדבה רוחו לארח את חבריו לתפילת ערבית. בשבועות האחרונים, החלו התושבים להתפלל בסלון של אחד האברכים בשכונה באופן קבוע, ולמרות אי הנעימות שיש בתפילה בבית פרטי, לא היה ברירה, וההסדר נמשך.

אחד התושבים החילונים, ש'גילה' את מקום התפילה, עתר כנגד שימוש חורג בדירה, והעירייה הוציאה למבנה צו סגירה, האוסר להתפלל במקום.

התושבים הנזעמים החליטו לומר די. בהוראת רבני השכונה הם הודיעו לנציגות החרדית בעירייה, כי זהו קו פרשת המים. על רדיפה מעין זו הם לא ישתקו - והשכונה תבער. אברכי משי שאין להם בעולמם אלא ד' אמות של הלכה, הבינו כי באם לא יפעלו עכשיו, ההתנכלות המכוונת והמרושעת תימשך עד בלי די.

בצהרי היום התכנסו אברכי קרית יובל בבית הגר"ע אוירבעך. העילה הרשמית: הכרזת מלחמה על העוול המתמשך. לישיבה זומן גם סגן ראש העיר, יצחק פנדרוס, שניסה בימים האחרונים לתווך בין הניצים.

אלא שמהר מאוד נרגעו הרוחות. פינדרוס הבהיר: "אם לא תהיה ברירה - אפרוש מהקואליציה, אך הפרישה שלי לא תתרום כמלא הנימה להסדר במקום". ואז הוא שלף הסדר חדש, שגיבש יחד עם ראש העיר: בבית כנסת הממוקם בשכונה ישנו מקלט פנוי לשימוש. המקלט הוצע בעבר, אך לא התקבל עקב היותו רחוק מבתי התושבים.

פינדרוס סיפר כי ביום שלישי נסע יחד עם ראש העיר לשכונת קרית יובל, והם צעדו יחדיו מהאזור בו מתגוררים התושבים החרדים, לכיוון בית הכנסת. לדבריו, מרחק ההליכה הוא כ-6 דקות. את המקלט יעבירו לרשות תושבי השכונה החרדיים, ובד בבד תאשר העירייה שטח לבניית בית הכנסת. השטח שסומן (מאחורי ישיבת 'אור ברוך') יעבור הליך הפשרה מזורז - ובא לציון גואל.

האברכים שמעו את ההצעה, ולאחר התייעצות עם הגר"ע אוירבעך הודיעו כי ישקלו את ההצעה בחיוב, בתנאי שראש העיר יחתום כי הוא עושה הכל בכדי לזרז את הליך ההפשרה.

בימים הקרובים אמורה להתקבל התשובה הסופית לשאלה: האם מסתמן אור בקצה המנהרה החשוכה בה צעדו תושביה החרדים של קרית יובל בחודשים האחרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}