י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

השיכון קוצר את הפירות

בש"ס למדו שניתן לזרוק על ביבי פירות וירקות - ולקבל אותם חזרה קצוצי מע"מ. והפעם: דרישה לתוספת תקציבית במשרד השיכון בסך 200 מיליון ש"ח. האוצר: אין כסף. ש"ס: אין תקציב

דורש עוד תקציב. אטיאס
דורש עוד תקציב. אטיאס


אחרי הוכיחו שניתן לזרוק על ראש הממשלה פירות וירקות, ולקבל אותם חזרה כשהם בלי מע"מ, ממשיכים שרי ש"ס בדרישות הקואליציוניות. האם המסר שהעביר נתניהו, לפיו הוא מתקפל בפני כל דרישה, הביא את ש"ס לדרוש הגדלת תקציב או שמא זהו מהלך מתוכנן מראש - קשה להעריך. אך ודאי שהלחיצות של נתניהו גרמה לש"ס להקשיח עמדות, לפני הישורת האחרונה.

היום (ד') הודיעה ש"ס כי היא תובעת להגדיל את תקציב משרד השיכון ב-200 מיליון שקל. השוט אותו מחזיקה ש"ס ביד היא עצירת סעיפים בחוק ההסדרים, במסגרת הוועדות. ש"ס הודיעה כי תסרב לקדם שורה של חוקים, במסגרת חוק ההסדרים בוועדות, עד שתאושר תוספת התקציב.

באוצר זועמים על התביעה. "אחרי שנענו תביעות ש"ס לביטול המע"מ על ירקות ופירות ולהגדלת קצבאות הילדים, הם באים עם תביעה כזו?", שואלים שם. פקידי האוצר טוענים כי לא ניתן להעביר את התקציב הנוסף שדורשת ש"ס, מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב, או לחילופין לבצע קיצוצים בסעיפים אחרים.

ההצבעות בוועדות השונות אמורות להסתיים היום, כדי להספיק להעביר את חוק ההסדרים בקריאה שניה ושלישית עד סוף השבוע הבא. לפי החוק, אם לא יעבור החוק במועד זה - יתקיימו בחירות חדשות.

לטענת פקידי האוצר, הזמן הקצר שנותר כדי להעביר את התקציב בכנסת לא נותן זמן להיערך לקיצוצים בסעיפים אחרים בחוק התקציב, בכדי לממן את התוספת התקציבית למשרד השיכון. לדבריהם, הדבר ייצור בור נוסף בתקציב הבנוי, לפי הפקידים, מאין ספור "סחיטות קואליציוניות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}