י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ומוישה היכה בגזירה

ועדת הכספים אישרה חוק בעל השלכות קשות על מצוקת הדיור החרדי: הכפלת האגרה הנגבית מזרים העובדים בבניה • אתר 'בחדרי חרדים' התריע, יו"ר הוועדה הפנים - וביטל במהירות את הגזירה

מפעיל את הפטיש. צילום: אליהו קובין
מפעיל את הפטיש. צילום: אליהו קובין

אתמול (ג') עברה בוועדת הכספים של הכנסת גזירה בעלת השלכות קשות על מצוקת הדיור החרדי. אתר 'בחדרי חרדים' התריע על הבעיתיות של החוק החדש, ויו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, קרא והפנים - ובמהירות הבזק ביטל את הגזירה.

ביד אחת גזר, ביד השניה מקל

מדובר בתשלום אגרה מיוחדת שהקבלנים המעסיקים עובדים זרים נדרשים לשלם. משרד האוצר ביקש להכפיל את שיעור האגרה הנגבית מזרים העובדים בבניה, ולהפחית את האגרות לשאר הענפים.

לטענת גורם בענף הבניה, ששוחח עם אתר 'בחדרי חרדים', הסביר כי מדובר בשערוריה: "דווקא בימים בהם עלה נושא מצוקת הדיור לראש סדר העדיפויות של המגזר החרדי, מאשרים חברי הכנסת החרדים את הגזירה המשונה. המשמעות של האגרות שנוספו לעובדים הזרים הם כ-25,000 ש"ח לדירה. לעומת זאת בשאר הענפים דווקא הורידו את האגרות. האם חברי הכנסת באים לעזור למסעדות פיגולים או לציבור המשווע לעזרה?", אמר.

גפני ששמע את זעקת הקבלנים, החליט להיכנס לעובי הקורה. בדיון שהתקיים היום (ד) בוועדת הכספים הוא ביקש להשוות את שכר האגרות של העובדים הזרים העובדים בבניה לאלו העובדים במסעדות האתניות. לדבריו, "למרות שאנו בעד טיפול הולם בכל הנושא הזה, אין סיבה להפלות את תחום הבינוי מאשר שאר התחומים, בעיקר כאשר הקבלנים טוענים שמחיר הדירות יעלה בשל הגזירה".

על הפעילות המהירה מגיע שאפו גדול למשה גפני, שמוכיח בפעם המי יודע כמה, שאם הוא נכנס לסוגיה כלשהי, הוא מסיים אותה על הצד הטוב ביותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}