י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אטיאס על 'סערת הערבים': "לא התכוונתי"

שר השיכון עמד היום על בימת הכנסת כדי להסביר את דבריו נגד הערבים: "אני מאמין שצריך לחיות בהפרדה. המגזר החרדי חי יותר טוב כשהוא חי בהפרדה". האם המתקפה תזיק להתיישבות בחריש?

צריך הפרדה. אטיאס בשטח
צריך הפרדה. אטיאס בשטח


לפני כשבוע התבטא שר השיכון, אריאל אטיאס, מש"ס בפני לשכת עורכי הדין, על ההתיישבות החרדית המתוכננת ביישוב חריש, הממוקם ב'משולש', חבל ארץ בו מתגוררים אזרחים ערביים רבים, שאינם אוהדי ישראל - ועורר סערה.

"חריש היא משימה לאומית", אמר אטיאס, "יש ללכת לשם ולעצור התפשטות מוואדי ערה של אוכלוסייה שבלשון המעטה אינה אוהבת את מדינת ישראל".

שר הבינוי והשיכון הסביר את דבריו ואמר: "ראשי ערים מבקשים ממני להציל להם את הגליל, מאחר שהערבוב הזה הוא לא דבר ישים לאורך זמן לחיים משותפים. עלינו להוציא מכרזים לאוכלוסיה הערבית, כך שיהיה להם איפה לגור. אריאל שרון, כשר השיכון, התחיל את הסיפור של קציר-חריש, וניסה להביא לשם הרבה אוכלוסיות. מה שקרה הוא שהיתה התפשטות של ערבים בשטחים הללו באופן בלתי חוקי, ועכשיו בשביל להציל את האזור ניקח אוכלוסיות חרדים, שהם היחידים שמוכנים לגור שם. אני לא מאמין בתערובת הזו, בדיוק כמו שהחרדים לא גרים במעורב. זו משימה לאומית אם אנחנו יודעים לבוא ולהציל קרקע".


אטיאס דורש עוד תקציב: השיכון קוצר את הפירות


הדברים עוררו רעש רב, ונציגי הציבור הערבי מחו בזעם על דברי השר. ח"כ עפו אגברייה מחד"ש אמר: "אני מציע לשר אטיאס ללכת בהקדם למרפאה הקרובה למקום מגוריו כדי לבדוק אם הוא לא לקה במקרה ב'שפעת הגזענים' מבית היוצר של ליברמן".

ח"כ אחמד טיבי מבל"ד אמר: "היחס אל אזרחי ישראל הערבים כמשהו מאיים וזר מפי שר בממשלה שאמורה לחלק משאבים, הוא על גבול העבירה על חוק ההסתה לגזענות. הגזענות והשנאה לערבים בישראל מציפה את המערכת הפוליטית העולה על גדותיה ולא משאירה שום חלקה טובה, אפילו לא בקרב השר שאמור היה להיות הגורם השפוי בש"ס".

מיד עם פרוץ הסערה הסבירו מקורביו של אטיאס, כי השר לא התכווין להפלות את המגזר הערבי ואמרו: "לדעת השר צריך להפריד בין מגורים של ציבור כללי לבין ציבור חרדי וציבור ערבי. לדעתו, כל אוכלוסייה צריכה את הפינה שלה וזה מבלי לפגוע באף אחד - וזה לגיטימי. אם אזרח כזה או אחר רוצה לגור באיזושהי סביבה - זו זכותו".

היום (ד) התייחס אריאל אטיאס בעצמו לסערה שעורר. בתשובה לשאילתא של ח"כ איברהים צרצור שעסקה בנושא, אמר אטיאס: "אתם לא מתכוונים שנבנה עוד שכונה בהרצליה למגזר הערבי. צריך שיהיה למגזר הערבי מקום להתפלל ולחיות בתרבות שלו. המדינה היא מדינה יהודית, אבל יש לערבים מקום לגור, הם שווי זכויות, אבל בסוף זאת מדינה יהודית, זו ארצנו".

אטיאס הוסיף: "אמרתי שנוציא מכרזי קרקע למגזר הערבי. בשנת 2009 ייצאו מכרזים למגזר הערבי ואני מציע שתבדקו אותנו. צריך לייצר פתרונות למגזר הערבי, שיהיה להם איפה לגור ברווחה, זה טוב למגזר היהודי. אני מאמין שצריך לחיות בהפרדה ואפשר לחלוק עלי. השוויון יהיה גם אם תהיה אפשרות לכל אחד לחיות בתרבות שלו. המגזר החרדי חי יותר טוב כשהוא חי בהפרדה ויש להם את אותו שוויון. אנו מכירים בזכותם של הערבים, עדיף לנו ולהם לגור בנפרד".

האם המחאה הערבית תקשה את פיתוח העיר חריש לציבור החרדי? מוקדם להעריך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}