י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'האח הגדול' בעקבותיך גם בקבר

הוונדליזם בחלקת אדמו"רי נדבורנא בהר הזיתים, הוביל שר הדתות להודיע: יוקם מערך של מצלמות - שיפקחו על הקברים. והוא מאיים: "אם יהיו עוד מעשים, נפעל בהתאם"

אוהל אדמו"רי נדבורנא בהר הזיתים. צילום: אליהו הלוי
אוהל אדמו"רי נדבורנא בהר הזיתים. צילום: אליהו הלוי

"המשרד לשירותי דת מודע לחלוטין למעשי הוונדליזם, חילול והשחתה של קברי יהודים בהר הזיתים ורואה זאת בחומרה רבה. המשרד יחד עם מועצת בתי העלמין והרשות לפיתוח מזרח ירושלים גייסו מאמצים רבים, על מנת להוציא אל הפועל ולקדם את החלטות הממשלה הנוגעות לשיקום, לפיתוח ותחזוקת הר הזיתים ובהקשר לכך מושקעים משאבים כספיים רבים במקביל לעבודות המתקיימות במקום מידי יום ביומו" - כך דיווח במליאת הכנסת השר יעקב מרגי בתשובה לשאילתא של ח"כ מוזס בעניין מצב בית הקברות בהר הזיתים.

השאילתא הוגשה בעקבות ידיעות שהתפרסמו לפיהן מתפללים שהגיעו להתפלל על ציון בית אדמו"רי נדבורנא בהר הזיתים, הופתעו לגלות כי הציון הקדוש והקברים על ידו חוללו, ספרים נשרפו, והמצבות נותצו.

השר בישר כי מבצע ניקיון של כל הר הזיתים, בכל שטחי המצבות הושלם וכי שיקום 2,000 מצבות בחלקות ותיקות הסתיים. לדבריו, נבחר זכיין להתקנת מערך מצלמות אבטחה למתחם ההר כולו כולל מוקד מעקב 24 שעות בשיתוף משטרת ישראל והביצוע מתוכנן לזמן הקרוב.

"הגענו להבנות גם עם משרד השיכון, שיש לו מערך אבטחה במזרח ירושלים, לצרף את מערך האבטחה שלו יחד עם הדלתא שלנו לאותו שטח של הר הזיתים. נעשה מבצע אבטחה פלוס המצלמות. "אני חושב", אמר בסיכום תשובתו, "כי זה נותן מענה לבעיית הוונדליזם, אני מקווה שלא תהיה יותר ואם יהיו עוד מעשים, ודאי שנתכנס לסוגיה הזאת ונשתדל להביא את זה למצב של אפס פעולות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}