י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רובינשטיין, תכין את הטרקטורים

בניגוד גמור להצהרות הנוקשות של אובמה ואנשיו בחודשים האחרונים, הממשל מאשר לסיים בניית ‭2,500‬ יחידות דיור ביישובים היהודיים ביו"ש שבנייתן כבר החלה

ימשיכו לבנות. ביתר עלית
ימשיכו לבנות. ביתר עלית

האמריקנים משנים עמדה: בניגוד גמור להצהרות של ממשל אובמה בחודשים האחרונים, הממשל מאשר בניית ‭2,500‬ יחידות דיור ביישובים היהודיים ביו"ש. כך מדווח העיתון 'מעריב'.

האישור הושג לאחר שאהוד ברק הצליח לשכנע את האמריקנים לאפשר לישראל להמשיך ולסיים את הבניה של כל אותם מבנים שבנייתם כבר החלה ביישובים השונים ביו"ש.

מדובר ב-700 מבנים, המהווים ‭2,500‬ יחידות דיור.

לפי 'מעריב', השינוי המשמעותי התרחש בפגישתם של שר הביטחון עם השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל שנערכה בלונדון. שר הביטחון הגיע לפגישה כשהוא מצוייד בנתונים על הבניה הקיימת בהתנחלויות, כאשר המטרה בהצגת הנתונים הייתה לצלם "תמונת מצב" של המתרחש כרגע בשטח, כדי שבכל הבנות עתידיות בנושא ההתיישבות היהודית ביו"ש, לא יהיו טענות שישראל ממשיכה לבנות באתרים אלו.

בנוסף, הושגה הבנה בין ברק למיטשל, כי אם יוסכם על הקפאת הבנייה בהתיישבות היהודית ביו"ש היא תיעשה רק במסגרת משא ומתן אזורי - שבו מעורבות גם סוריה ולבנון. בכך קיבלו האמריקנים את העמדה, לפיה ישראל לא תידרש, כצעד מקדים, להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, אלא רק כאשר יונע התהליך המדיני הכולל, לרבות מעורבותן של כל מדינות ערב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}