י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגורים נגד הסודאנים • פרסום ראשון

חסידי גור בערד מתמודדים עם בעיה קשה: כ-1000 פליטים סודאנים התיישבו ליד שכונתם. ראש העיר מוסמך לגרש, אבל מסרב. בחסידות מפעילים לחץ אלי ישי שיעשה את העבודה השחורה

חסידי גור. צילום אילוסטרציה
חסידי גור. צילום אילוסטרציה


מצוקת הדיור הקשה, עליה מדובר רבות בציבור החרדי, הביאה את חסידי גור כבר לפני מספר שנים אל העיר הדרומית - ערד. המחירים הזולים היוו סיבה טובה מספיק להתיישבות החרדית בעיר. ואכן, תוך מספר שנים מלאה העיר בילדי חמד, הלומדים במוסדות אותם הקימה החסידות.

אלא שבחודשים האחרונים נפגעה איכות התושבים בעיר. שכן, בשנים האחרונות החלו להגיע לארץ פליטים שברחו מאימי המלחמה בסודאן. הללו מבריחים את הגבול, ומגיעים לארץ המובטחת. כאן הם זוכים לתנאים סוציאליים משודרגים, ועמותות מיוחדות, שהוקמו במיוחד עבורם, עושות את כל הנדרש בכדי שיתאקלמו היטב בארץ-הקודש.

אלא שההגירה ההמונית אינה מוצאת חן בעיני השלטונות. מלבד הבעיה החוקית בהברחת הגבול, מביאים עימם הפליטים בעיות רבות, שאין כאן המקום להרחיב אודותן. בתחילה הגיעו הפליטים לתל אביב, התמקמו במספר שכונות בעיר, וגרמו לנזק רב לציבור התושבים. בהחלטה אותה קיבל ראש העיר, נקבע חד משמעית: אין מקום לפליטים סודאניים בעיר תל אביב. סודאני שייתפס בעיר – אחת דינו להיאסר.

הסודאנים, שנבהלו מהגזירה החדשה, נמלטו בהמוניהם אל העיר הדרומית ערד, והקימו בה התיישבות משלהם. על פי הערכות הם מונים כבר 1000 איש.

בחסידות גור לא ראו בעין יפה את ההתיישבות הסודאנית ממול לביתם. הבעיה: היחיד שמוסמך להורות על גירושם מהעיר הוא ראש העיר, והלה אינו שש לעשות זאת, מסיבות השמורות עימו.
בימים האחרונים מפעילים בחסידות גור לחץ מאסיבי על שר הפנים, אלי ישי, על מנת שיטפל בבעיה הכאובה – ויפעל לגירוש האורחים הבלתי קרואים מהעיר. לשר הפנים ישנה סמכות להחליף את ראש העיר, וכח זה מקנה לו שליטה בהחלטות.

בימים האחרונים נשלח מסר מראשי החסידות לשר הפנים, כי הדבר הוא ממש בנפשם, ויש מי שקישר את ביקורו של האדמו"ר מגור בבית הגר"ע יוסף לפרשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}