י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רמת אביב וקרית יובל - בבני ברק

תושב בני-ברק, דמות משפטית מוכרת, מבקש מבית המשפט להוציא צו לסגירת בית הכנסת השוקק חיים של הגרש"א שטרן ברחוב הרב קוק בעיר • טוען: ערך הרכוש שלי נפגע • ללא תקדים

בית הכנסת. "מזיק לרכושי"
בית הכנסת. "מזיק לרכושי"

לא רק בקרית יובל שבירושלים וברמת אביב ג' תתכן מציאות שיהודים יטפלו לבתי כנסת ויבקשו את סיוע בית המשפט לסגור אותם על מנעול ובריח גם במרכז בני ברק.

ברחוב הרב קוק 3 ניצב בית הכנסת ובית ההוראה של הגרש"א שטרן, רב מערב העיר וממורי ההוראה הידועים שבה. למעלה ממיליון דולר הושקעו בשיפוצו של בית הכנסת, שהפך לאבן שואבת לתורה ולתפילה לכל תושבי האיזור. בית ההוראה הפך גם הוא למקום שבו רבים מבררים את שאלותיהם בהלכה ומתדיינים בדין. הגר"ש ואזנר, אב"ד זכרון מאיר, מפנה את כל תושבי מערב העיר לבית ההוראה זה.

לפני מספר ימים הופיע במקום אחד השכנים, דמות משפטית מוכרת, ולתדהמת המתפללים החל לצעוק לעבר הלומדים והמתפללים במקום שבעצם נוכחותם בבית הכנסת הם מורידים את ערך רכושו, ואם לא יפסק הדבר - יאלץ לפנות לבית המשפט. הנוכחים לא האמינו למשמע אזניהם. "צבטנו את עצמנו להיות בטוחים שאכן מדובר ביהודי שומר תורה ומצוות ובלב בני ברק והתביישנו בשבילו" - מתאר אחד מהנוכחים.

הגרש"א שטרן היה באותו זמן בביקור בזק באנטורפן שבבלגיה, ומאחר וכך לא היה מי שישיב למתנכל דבר וחמתו רק התגברה כתוצאה מכך.

הבוקר (ב) עשה אותו שכן מעשה, והגיש לבית המשפט בקשה לפינוי בית הכנסת. אל הבקשה צירף מסמכים ותמונות המוכיחים שהמקום שוקק חיים לאורך כל היום ועד שעות הלילה המאוחרות.

בית המשפט צפוי לתת את החלטתו למתן צו כבר בימים הקרובים ורבני העיר שוקלים עתה כיצד לפעול נגד האיש, על עצם פנייתו, ללא תקדים, לערכאות בדרישה להביא לסגירת מקום תפילה במרכז עיר התורה.

אמש, פנה הגרש"א שטרן בקריאה נרגשת לכל מי שיכול לסייע לבוא ולעזור כדי להסיר את החשש מפני הגזירה שעלול בית המשפט להטיל על בית הכנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}