י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"עירנו תשמח להיות עיר הקליטה לעולי תימן"

בשכונת חפציבה בבית שמש נערך טקס קבלת פנים חגיגי למשפחה שעלתה מתימן ונקלטה בשכונה. מאות תושבים התקבצו בראשות רבנים ופרנסי העיר לקבל את פניהם

העולים החדשים עם פרנסי העיר
העולים החדשים עם פרנסי העיר

לקול נעימות תזמורת תימנית מקורית רקדו מאות תושבים משכונת חפציבה בבית שמש, לכבודם של ר' סעיד בן-ישראל ומשפחתו, משפחה תורנית שורשית, שעלתה לאחרונה בדרך לא דרך מתימן, ולבקשתם קבעו את ביתם בבית שמש.

עוד בתימן שמעו בני משפחת בן-ישראל על העיר בית שמש, וכי יש בה קהילות תורניות לבני העדה התימנית. לכך, מיד עם רדתו מהמטוס בנתב"ג הודיע ר' סעיד לכלי התקשורת שראיינו אותו, כי הוא רוצה לגור בבית שמש.

עתה, לאחר מספר חודשים במרכז הקליטה בבאר שבע, הגיעו בני משפחת בן-ישראל לבית שמש וקבעו את ביתם בשכונת חפציבה. לכבודם של בני המשפחה ערכו עסקני השכונה מסיבת קבלת פנים חגיגית ומרשימה במתחם בתי הכנסת של השכונה, כאשר מאות תושבים התקבצו בראשות רבנים ופרנסי העיר, וכן נציגי הסוכנות היהודית.

את המעמד פתח והנחה הרב דוד תורג'מן, מנהל חינוכי בת"ת וגבאי בית כנסת בשכונה. הוא שיבח את האחדות של בני השכונה, כאשר כולם מושיטים יד ומקבלים באהבה את המשפחה המיוחדת שהגיעה מתימן ויכולה להיות לנס בהקפדה על שמירת מצוות וצניעות יהודית.

רב השכונה, הגאון רבי ברוך קליינמאן, פתח בברכת "ברוכים הבאים" לר' סעיד בן-ישראל ובני משפחתו, באומרו שהשכונה כולה תהיה משפחה אחת גדולה עבורו, בהוסיפו כי שמירת המסורת במסירות נפש של יהדות תימן מחייבת את כלל הציבור וכל הקהילות.

ראש העיר, משה אבוטבול, אמר כי היהדות החרדית חבה חוב קדום ליהדות תימן, שכן בשנים הראשונות לקום המדינה בני עדה מפוארה זו היו למרמס, כאשר הסיפורים ידועים ועדיין מדממים. לכך כיום כשהיהדות החרדית בפריחתה היא יכולה ביתר שאת להושיט יד לבני העדה התימנית ולקבל אותם גם בגשמיות וגם ברוחניות.

ראש העיר הוסיף כי בית שמש כולה מוכנה לפתוח שערים לבני העדה התימנית, בהטעימו שהם "עולים חדשים עם דת ישנה", עדה ששמרה במסירות נפש על תורתה ושמירת המצוות, ולכך הם יכולים למצוא את מקומם בעיר, והעירייה מצידה אף תסייע בידם לקליטה טובה.

בדבריו שיבח ראש העיר את אחדות הלבבות של שכונת חפציבה, כשרואים אנו כי בשמחה זו של בני העדה התימנית רוקדים יחד בני העדה הספרדית עם אברכי חסידי גור, אברכי הקהילה הליטאית עם אברכי הקהילה החסידית, בני קהילת הפרושים עם בני קהילת המתמידים. כולם כאיש אחד בלב אחד, זה מחמם את הלבבות ומלמד אותנו על כוחה של האחדות בשכונה מפוארת זו.



דברי ברכה נשאו גם רבנים מבני העדה התימנית ובהם הגאון רבי ישראל שעירי, ראש כולל "אור מרדכי", שמזה כשלושים שנה מרביץ תורה בבית שמש הוותיקה.

את המעמד כיבדו גם סגן ראש העיר שמואל גרינברג, גבאי בתי הכנסת וראשי הקהילות.

בסיום המעמד שהיה משולב בקטעי שירה ופייטנות תימנית, נועד ראש העיר הרב משה אבוטבול עם נציגי הנהלת הסוכנות היהודית שהשתתפו במעמד, והודיע להם כי עיריית בית שמש פותחת את שעריה בפני בני העדה התימנית, וכי העירייה תשמח לסייע לקליטת שרידי העדה התימנית המפוארת שנותרו בתימן ומבקשים לעלות לארץ ישראל.

יצויין כי בין המשתתפים היו גם אברכים מהקהילות התימניות בשכונות האחרות של בית שמש, ואף השתתף עולה טרי מתימן שעלה רק בשבוע האחרון לארץ ישראל, אף הוא יהודי של תורה המבקש לקבוע את ביתו בבית שמש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}