י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגרי"מ לאו: קריאת 'נאצי' לשוטר? לא בקרב בני תורה

הרב הראשי לשעבר ישראל ורבה הראשי של תל-אביב יוצא נגד הפגנות השבת של 'העדה החרדית' בירושלים וקורא למפגינים לשבת לשולחן הדיונים: "מה שמשיגים ליד שולחן הדיונים אין משיגים בהצתת פחי אשפה ובקריאות גנאי"

"זעקת השבת המחוללת היא המניע להתבטאויות שאינן הולמות בן תורה אמיתי". הגרי"מ לאו
"זעקת השבת המחוללת היא המניע להתבטאויות שאינן הולמות בן תורה אמיתי". הגרי"מ לאו


הרב הראשי לשעבר ישראל ורבה הראשי של תל-אביב, הגרי"מ לאו, החליט לצאת נגד הפגנות השבת של 'העדה החרדית' בירושלים וקורא למפגינים לשבת לשולחן הדיונים בכדי למצוא פתרון. כך מדווח העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום'.

בשיחה עם "ישראל היום" אמר אתמול (מוצ"ש) הרב לאו: "המאבקים סביב השבת ברשות הרבים קיימים עשרות שנים ברחבי הארץ ובפרט בירושלים. אחד הלקחים שלמדנו הוא כי מה שמשיגים ליד שולחן הדיונים אין משיגים בהצתת פחי אשפה ובקריאות גנאי לשוטרים ובוודאי שלא בזריקת אבנים וחפצים אחרים."

לדברי הרב לאו יש חשש לחילול שבת בעצם ההפגנה. "הקרע בין שומרי שבת למחלליה הולך ומעמיק בדרך כזו עד שלא ניתן לגשר על פני התהום הפעורה. אין תחליף להסברה לחינוך ולישיבה ליד שולחן הדיונים. מועצת העיר חייבת להתכנס במהרה ולדון לגופו של עניין לגבי נושא החניונים ומערכת היחסים בין הקבוצות השונות של תושבי ירושלים. דיון כזה למיטב ידעתי טרם נערך.

"אני מבין את זעקתם וכאבם של המפגינים לכבודה של שבת קודש, אך אין המטרה מקדשת את האמצעים".

הרב לאו קרא גם למשטרת ישראל לגלות איפוק מרבי ביחס למפגינים. "אין הם נמנים על עבריינים לשם עבירה, אלא שזעקת השבת המחוללת היא המניע להתבטאויות שאינן הולמות בן תורה אמיתי".

הרב לאו פנה גם למפגינים ואמר: "זריקת אבן בין בחול ובין בשבת וקריאת 'נאצי' לעבר שוטר הממלא את תפקידו לא יכירן מקומן בקרב שומרי תורה ומצוות וערכי מוסר."

קישורים:
מקור: ישראל היום
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}