י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"תפטרו את רונצקי" • סערת גיוס הבנות

הרב הראשי לצה"ל אביחי רונצקי אמר לעיתון 'הארץ' כי לדעתו בנות אינם צריכות לשרת בצה"ל. המערכת הפוליטית סוערת, ודורשת את הדחתו. אורבך: "קודם תבדקו איפה הבנים שלכם משרתים"

הרב הראשי הצבאי תא''ל אביחי רונצקי
הרב הראשי הצבאי תא''ל אביחי רונצקי

סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של הרב הצבאי הראשי לצה"ל תא"ל אביחי רונצקי שפורסמו בעיתון "הארץ". תא"ל רונצקי אמר כי בנות אינן צריכות לשרת בצבא ועורר גל של תגובות.

דוברת צה"ל לשעבר, ח"כ מירי רגב , אמרה היום (חמישי) בתגובה כי "אמירתו של הרב הראשי מיותרת ואני מצפה ממנו לחזור בו מדבריו".

ח"כ אופיר פינס אמר: "הרבצ"ר חצה קו אדום בהתבטאויותיו ואסור לעבור לסדר היום על כך. זוהי התבטאות שוביניסטית ומזלזלת המעודדת השתמטות ואני קורא לרמטכ"ל להעביר את הרב הראשי לצה"ל מתפקידו. לצה"ל מגיע רב ראשי אחר".

ח"כ רונית תירוש (הזכורה לטוב מצעקותיה על ח"כ גפני: "אתם לא משלמים מיסים") אמרה: "איני מתמצאת בנושא ההלכתי, אבל ככל שהשכל הישר מנחה אותי, אם מדובר על גאולת הארץ ושמירה עליה, חשוב שכל אדם ייקח חלק במעשה. השירות הלאומי, עם כל הכבוד, לא עונה לצרכים האלה".

לעומת זאת ח"כ אורי אורבך אמר בתגובה לדברים: "הוויכוח על הדרך הנכונה ביותר לבת דתית לשרת את העם והמדינה הוא ויכוח ידוע בציונות הדתית. אני חושב שהיום גם המסלול הצבאי הפך למתאים לבנות דתיות רבות. אני לא עוסק בנימוסים והליכות אבל נראה לי שדבריו של הרב הראשי לצה"ל הם בגדר הסביר והמקובל. לפני שכל הפטריוטים הגדולים מדברים על גיוס הבנות שלנו, מוטב שיבדקו כמה והיכן משרתים הבנים שלהם".

יו"ר הוועדה למעמד האשה, ח"כ ציפי חוטובלי אמרה לוואלה! חדשות כי הוועדה בראשותה תקיים דיון מקיף בנושא בשבוע הבא. לדבריה, "בנוגע לשירות צבאי צריך להתנהל בזהירות. צריך להבדיל בין תפקידים קרביים לתפקידים אחרים, ומה שקשור לשילוב נשים במערך הלוחם, דורש היערכות מיוחדת. מבחינתי, ראוי שכל אשה תוכל לבחור לעצמה את מסגרת השירות בין צבא לשירות לאומי". על ההתבטאויות נגד הרב רונצקי היא אמרה: "הרב רונצקי עושה דברים ראויים בצבא, הוא מביא איתו רוח אחרת והוא נושא איתו מהפיכה חשובה מאוד, ויש להיזהר מלשפוט אותו".

מצה"ל נמסר כי "שירות הנשים בצה"ל הינו קבוע ומחויב על פי חוק ועל פי המציאות הביטחונית. השירות מתקיים מיום הקמתו של צה"ל ועוד לפני כן בארגון ההגנה ובמחתרות ויימשך". דובר צה"ל הבהיר כי "נושא שירותן של נשים בצה"ל אינו נידון בשום רמה בצה"ל, לרבות ברבנות הצבאית". "מדובר בכנס שיזמו הרבנות הצבאית ויועצת הרמטכ"ל לענייני נשים הדן בחיזוק הנשים הדתיות בצה"ל. בבדיקה עם הרבצ"ר עולה כי הוא אינו מחזיק בעמדה לפיה אין מקום לנשים בצה"ל. ברבנות ישנה עשייה מתמדת לתמיכה בשירות בנות צה"ל ואף מונתה קצינה לטיפול בנושא", נמסר.

קישורים:
מקור: וואלה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}