י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"את לא תגידי לנו מה ללמוד!"

ח"כ משה גפני תקף במהלך דיון על 'חוק נהרי2' את ח"כ רונית תירוש - ונזרק מאולם המליאה. ח"כ תירוש: "החרדים לא משלמים מיסים". גפני: "בתקופתך היה אפס לימודי יהדות"

את לא תגידי לנו . גפני עם פטיש.
את לא תגידי לנו . גפני עם פטיש.

היום (ד') עבר בקריאה טרומית בכנסת 'חוק נהרי2' ברוב גדול. החוק, שגרר את ח"כ משה גפני ואת השר משולם נהרי מש"ס למריבה קשה, שהוכרעה - כפי שדיווחנו לראשונה, אצל הגר"א סילמן, לא הצליח להרגיע את הרוחות במליאה הסוערת.

בדיון שנערך על החוק המתוקן, אמר שר החינוך גדעון סער, כי הוא רואה חשיבות עליונה בהעברת החוק, המאפשר תשלומים מלאים לרשתות החינוך החרדיות. הוא הוסיף כי עוד בזמן בן גוריון התקבלה החלטה לתקצב את רשתות החינוך החרדיות באופן שויוני, והחוק הקודם - 'חוק נהרי' - בו נמצאו ליקויים המעקרים את כוונת המחוקק לשלם כסף לרשתות, הינו עוול שזקוק לתיקון מידי.

ח"כ ניצן הורביץ ממרצ החל לזעוק נגד הכוונה לממן את רשתות החינוך החרדיות. לטענתו, התשלום גורר בערות וחוסר ידע של הצעירים החרדים, וחייבים להפסיק ולתקצב אותם עד שלא ילמדו את לימודי הליבה.

לאחר מכן עלתה לדוכן הנואמים ח"כ רונית תירוש מקדימה, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך. היא והחלה לזעוק חמס על העברת החוק: "איך יכול להיות שהמדינה ממנת בערות. אחרי הכל החרדים לא משלמים מיסים, לא יוצאים לשוק העבודה, ומעגל העוני מתרחב. צריך להפסיק עם זה. עד שלא ילמדו ליבה, יש להפסיק את התקציב".

בשלב זה התפרץ ח"כ משה גפני וזעק: "מי שמך לומר לנו מה ללמוד ומה לא? המיסים שאני משלם מממנים אותך. את לא תגידי לנו מה ללמוד. בתקופתך כמנכ"לית משרד החינוך היו אפס לימודי יהדות בבתי הספר, ואת מטיפה לנו מה ללמוד. זה שערוריה. אל תתערבי בדברים שאינך מבינה בהם".

חבר הכנסת גפני שהותרה במהלך צעקותיו, להפסיק את הצעקות - נזרק מאולם המליאה.

בדיון בינו לבין רונית תירוש שנערך לאחר צאתו מאולם המליאה, חזר גפני על הדברים, אך בטון נינוח יותר. ח"כ גפני קיבל עידוד רב מיושבי הבית על עמידתו האיתנה על המשמר בנושא תקצוב הרשתות החרדיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}