י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גזר הדין יינתן דווקא בשבת

פסק הדין במשפט הרצח של הצעיר היהודי אילן חלימי הי"ד יינתן בצרפת בשבת הבאה. המשפחה שומרת שבת, אבל השופטים מסרבים לבקשתה להעתיק את מועד מתן גזר הדין לאמצע השבוע

הפגנות מחאה על רצח חילמי. צילום: איי-אף-פי
הפגנות מחאה על רצח חילמי. צילום: איי-אף-פי

למעלה משלוש שנים לאחר שנרצח בעינויים - פרשת אילן חלימי הי"ד עומדת לקראת סיום. התביעה הכללית בבית המשפט לקטינים בפריז דורשת עונש מאסר עולם ליוסף פופאנה, מי שנחשב מנהיג 'כנופיית הברברים' שרצחה את הצעיר היהודי אילן חלימי הי"ד.

פסק הדין במשפט הרצח המזוויע של הצעיר היהודי יינתן בבית המשפט בצרפת בעוד עשרה ימים, אבל השופטים מסרבים להעתיק את מועד מתן גזר הדין משבת הבאה לאמצע השבוע.

משפחתו של אילן הי"ד, שהינם שומרי שבת, ביקשו מבית המשפט הצרפתי שיתחשב ברגשותיהם, אלא שעד כה פנייתם, כמו פניית ארגוני היהודים לנשיא צרפת סרקוזי באותו עניין הושבה ריקם.

ראש הכנופיה, פופאנה, מואשם כי חטף, כלא ורצח את חלימי בפברואר 2006. התביעה דרשה עונשי מאסר של 20 שנה לשני עוזריו של פופאנה ועונשי מאסר של בין 9 ו-16 שנים לששת הנאשמים האחרים, חלקם קטינים. פופאנה נעצר בחודש פברואר 2006 על ידי משטרת חוף השנהב. רשויות צרפת הוציאו צו מעצר בינלאומי לאחר שפופאנה נמלט מהמדינה.

פרשת החטיפה והרצח שזעזעה את צרפת, החלה לאחר שחברי הכנופיה חשבו שהניחו יד על קורבן שיניב כסף רב, רק משום שהוא יהודי.

משפחתו של חלימי קיבלה שורה של דרישות כופר, שנעו סביב הדרישה ל-450 אלף יורו. החוטפים שלחו תמונה של אילן בדואר אלקטרוני ואיימו בכל שיחת טלפון: "אם לא תשלמו לנו, נהרוג אותו!".

כאבל לאחר שהחוטפים הבינו כי לא יצליחו לסחוט מאות אלפי אירו ממשפחת חלימי, הם איבדו עניין בחטוף. לאחר שעינו אותו במשך שלושה שבועות, הם השליכו את גופתו, כשעליה סימני כוויות ודקירות, ליד מסילת רכבת מחוץ לפריז.

הרצח עורר סערה גדולה בצרפת, וראשי השלטון השתתפו בעצרות ההזדהות ובלוויה ההמונית שנערכה לחלימי, בן 23 במותו.

הזמר יוני שלמה מצרפת, חיבר שיר מיוחד לזכרו של אילן חלימי הי"ד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}