הערכה: רבע מהתאונות הקטלניות באירופה - מקורן בהשפעת אלכוהול
המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים קוראת לאפס סובלנות לאלכוהול בכבישי אירופה. סגן נשיא האיחוד האירופי: "אין זה מקובל כי 85 אנשים ימותו בכל יום בכבישי אירופה"
- אור ירוק
- כ"ד אייר התשע"ב
ב-24 באפריל, 2012 נערך כנס של המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC) בבריסל שבבלגיה, בנושא תחבורה שכותרתו :"הצלת חיים עד 2020: פעולה משותפת להתמודד עם נהיגה בהשפעת אלכוהול".
במהלך האירוע השיקה המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC) את הפרסום האחרון הבודק את ההתקדמות במדינות השונות במאבק בנהיגה בהשפעת אלכוהול. מהנתונים עולה כי בשנת 2010 , 11% מכל ההרוגים יוחסו באופן ישיר לנהיגה בהשפעת אלכוהול והמועצה האירופית מעריכה כי 25% מכל ההרוגים בכבישי אירופה קשורים באלכוהול. המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC), מעריכה כי ניתן היה לחסוך 6,500 הרוגים בשנת 2010 אילו כל הנהגים היו מצייתים לחוקי האלכוהול.
מדינות האיחוד הציגו התקדמות במאבק בתופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול, מאחר ומספר ההרוגים המיוחסים לאלכוהול ירד בקצב גבוה יותר, בהשוואה לירידה הכללית במספר ההרוגים בכבישים. מדינות כמו אירלנד, סלובקיה, לאטביה בולגריה והונגריה נמצאות בראש הדירוג, כאשר ביצועיהן טובים יותר מאשר איטליה, קפריסין ופורטוגל.
הכנס עסק במיוחד בנושאים כמו מנעולי אלכוהול (פינלנד היא המדינה הראשונה המחייבת זאת בקרב נהגי הסעות ילדים ) ואכיפה משטרתית. נשיא רשת משטרת התנועה האירופית (TIPSOL) אמר כי: "אנו מאמינים כי כל אחד שנעצר על ידי המשטרה צריך לעבור בדיקת אלכוהול וסמים. בנוסף, כל נהג שמעורב בתאונת דרכים צריך גם הוא להיבדק".
מנכ"ל המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC) טען כי: "לרוע המזל, נהיגה בהשפעת אלכוהול נותרת אחד משלושת גורמי הסיכון העיקרים בכבישים. עלינו לנקוט בכל הפעולות האפשריות כדי להפחית התנהגות בלתי מקובלת זאת, הגובה את חייהם של כל כך הרבה אנשים בכל שנה".
סגן הנשיא של האיחוד האירופי הממונה על תחבורה טען כי: "אין זה מקובל כי 85 אנשים ימותו בכל יום בכבישי אירופה. משתמשי דרך תחת השפעת אלכוהול עדיין מעורבים בכרבע מכל התאונות הקטלניות באירופה. זהו מצב מאד מדאיג. אם נפעל יחד להעלאת המודעות, לאכוף את החוקים בצורה טובה יותר ולשנות את הרגלי הנהיגה, נוכל באמת לחולל שינוי ולהפחית את מספר ההרוגים בדרכים".
עמותת אור ירוק: "בעולם וגם בישראל נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא אחת הבעיות המרכזיות איתן נאלצות להתמודד הרשויות במניעת תאונות דרכים. רק פעולה משולבת של חינוך, אכיפה וענישה תביא לצמצום תאונות הדרכים שנגרמות בשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול. על המדינה להפנות יותר משאבים כדי לחנך ולהסביר, יותר משאבים במפגשי שוטר נהג וענישה ראויה שתרתיע נהגים מלשתות ונהוג".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות